شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

قیمت بایگانی ریلی

قیمت بایگانی ریلی

قیمت بایگانی ریلی چگونه تعیین می گردد؟ قفسه های ریلی امروزه به دلیل ازدیاد اسناد و پوشه ها در ادارات و لزوم ساماندهی نوین برای دسترسی بهتر و سریع تر و همچنین بهره وری بیشتر از فضای اتاق های آرشیو اهمیت بیشتری یافته اند. همچنین امروزه در فروشگاه ها، انبار ها و… نیز از این تکنولوژی جهت ذخیره سازی اشیاء گوناگون استفاده میگردد. اما هزینه قفسه ریلی چقدر میتواند باشد و آیا در مقایسه با قفسه های فلزی و چوبی سنتی مقرون به صرفه هستند؟

قبل از ورود به بحث مقایسه بین دو نوع کمد بایگانی فلزی لازم است توضیح دهیم که چنانچه بخواهیم اسناد خود را با استفاده از بایگانی ساده و به شکل ثابت انجام دهیم نیازمند گسترش فضای و محیط بایگانی خود خواهیم بود که این خود در بسیاری موارد هزینه بسیار فراتر از آنچه در مقایسه میان قفسه بایگانی ثابت، قفسه ریلی فلزی و بایگانی ریلی هست را برای ما به بار خواهد آورد.

قیمت قفسه بایگانی ریلی

نحوه ی تعیین قیمت قفسه ریلی

در کنار تمام مزایا و قابلیت های این مدل از انواع سیستم های بایگانی ریلی همواره پرسش بسیاری از سازمان ها و شرکت های خواستار این نوع از سیستم بایگانی ریلی این بوده است که قیمت بایگانی ریلی به چه شکلی محاسبه می گردد.برای پاسخگویی به این سوال می بایستی ابتدا مولفه هایی را که در قیمت گذاری این محصول موثر می باشند را بررسی نماییم تا جواب مناسبی به سوال مذکور داده باشیم.

تجهیزات اداری به دو دسته تقسیم می گردند. دسته ای از این محصولات بر حسب شرایط و خواست خریدار متفاوت و منحصر به فرد بوده و قیمت مختلفی را دارا می باشد . برای مثال محصولاتی مانند قفسه ریلی بر حسب نیاز و درخواست مشتری متفاوت و دارای اندازه و شکل های مختفلی می باشد که هر کدام می توانند قیمت متفاوتی را داشته باشند. اما دسته ی دوم از محصولات مانند قفسه بایگانی ثابت به صورت کلی قیمت گذاری می گردد البته لازم به توضیح است که این محصولات نیز خود در انواع مختلف تولید می گردند و دارای کاربردهای مختلفی می باشند.

ابعاد بایگانی ریلی

سیستم بایگانی ریلی بر اساس محل نصبی که برای آن در نظر گرفته می شود می تواند اندازه و ابعاد مختلفی را داشته باشد. چه بسا در محیطی 5 قفسه با یک اندازه مشخص و در محیطی دیگر 20 قفسه با اندازه ای دیگر جایگذاری گردد. از این رو شرکت ها بعد از دریافت سفارش از مشتری، محلی که قرار است سیستم بایگانی ریلی در آن نصب گردد نقشه برداری نموده و بر اساس اندازه های به دست آمده سیستم بایگانی ریلی را قیمت گذاری می نمایند.

قیمت بایگانی ریلی

کیفیت قطعات استفاده شده در سیستم بایگانی ریلی

شرکت های تولید کننده سیستم بایگانی ریلی از مواد اولیه و قطعات مختلفی بهره می برند از این رو قیمت فایل ریلی تولید شده توسط شرکت های مختلف تفاوت هایی با یکدیگر دارند. حال سوال اینجاست که آیا خرید از تولید کنندگانی که محصول خود را با کمترین قیمت بازار ارائه می کنند مفید خواهد بود؟

ارتباط مستقیم قیمت بایگانی ریلی با مشخصات فنی و سابقه شرکت

به صورت کلی اصلی ترین عوامل موثر بر قیمت تمام شده موارد زیر خواهد بود:

  1. مشخصات فنی ارائه شده توسط تولیدکننده
  2. سابقه شرکت تولیدی، و خدمات پس از فروش و موضوع گارانتی

مشخصات فنی بایگانی ریلی یکی از عوامیل بسیار مهم و اساسی در تعیین قیمت گذاری است. بیش از 80 درصد این محصول فلز و ورق روغنی می باشد، از ضخامت ورق تا نحوه خم های مهندسی تا جنس ورق روغنی مورد استفاده (ورق سیاه بی کیفیت یا ورق روعنی ST12 ژاپن و یا فولاد مبارکه) در قیمت گذاری دخیل هستند. از مشخصات فنی تاثیر بر قیمت تمام شده میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. مشخصات فنی و امکانات
  2. خدمات پس از فروش و گارانتی
  3. نوع سیستم مورد استفاده ( مکانیکی ، برقی ، هوشمند )
  4. سوابق و اعتبار شرکت تولید کننده
  5. تعداد بلوک های متحرک و ثابت سیستم
  6. وجود یا عدم وجود بلوک ثابت
  7. وجود یا عدم وجود درب قفسه ها
  8. استفاده از قفل درب یا سیستم قفل مرکزی
  9. طول بلوک های مورد استفاده
  10. رنگ استفاده شده در اجرا
  11. نوع سیستم انتقال نیرو
  12. عوامل موثر اقتصادی
  13. و…

مورد بعدی نحوه رنگ آمیزی که پس از ورق در اولویت میباشد، این کالا میبایست 20 سال برای مجموعه شما کارایی داشته باشد، یعنی رنگ آن میبایست 20 سال مقاومت کند و همچون روز اول باشد. روشهای سنتی رنگ آمیزی یا خط رنگ فول اتومات کدام یک میتواند پاسخگو باشد.(مقاله خدمات رنگ پودری الکترواستاتیک را مطالعه نمائید)

پس از آن قطعات مصرفی جزئی تر، برای مثال چرخ دنده هایی از جنس فولاد ارتشی CK45 با خورشیدی هایی از جنس آهن و… تمامی این موارد مصرفی از عمر سیستم شما میکاهد یا بالعکس عمر سیستم شما را دوچندان میکند و قطع به یقین در قمیت گذاری حائز اهمیت است.

مورد دوم سابقه شرکت تولیدی است که میتواند نمایانگر خدمات پس از فروش و گارانتی محصول باشد، چطور یک شرکت با سابقه 5 ساله میتواند خدمات پس از فروش 20 ساله را تضمین کند؟ اما شرکت جهان بایگان پرسابقه ترین شرکت تولیدی قفسه بایگانی ریلی در ایران، با بیش از ربع قرن تجربه این تضمین را می دهد تا سالیان سال در کنار شما باشد.

کیفیت یک سیستم باید جوابگوی میزان استفاده از آن باشد

توجه به این نکته قبل از خرید این نوع از سیستم های ضروری است که این سیستم، به صورت مداوم مورد استفاده مرکز مورد نظر خواهد بود و کوچک ترین اختلال در روند کاری سیستم کل مجموعه را دچار اختلال خواهد نمود. پس عاقلانه به نظر می رسد قبل از عقد قرار داد، تحقیق کاملی در رابطه با محصول مورد نظر و نوع قطعات مورد استفاده در آن نموده باشیم. چرا که برخی از شرکت ها برای کاستن از هزینه تمام شده اقدام به نصب قطعاتی با کیفیت پایین در محصول خود می نمایند که این موضوع در ابتدا و ظاهر نماینان نمی شود اما به مرور و در گذر زمان موجب خرابی و در نتیجه اختلال در سیستم بایگانی ریلی می گردند.

بخش سخت افزاری کمد بایگانی ریلی مکانیزه

تمام موارد بالا به نحوی در تعیین قیمت قفسه ریلی موثر می باشند از این رو بسیار مفید خواهد بود خریدارن این نوع از سیستم ها قبل از درخواست تعیین هزینه بایگانی ریلی به موارد مهم اشاره شده در مقاله توجه کافی داشته باشند تا دچار خریدی بی کیفیت به بهانه ی قیمت پایین نگردند.

برخی از فاکتور های موثر در قیمت تمام شده

در تعیین قیمت فایل ریلی فاکتور های مختلفی دخیل می باشند شاید شما به عنوان خریدار از فروشندگان مختلفی در خصوص یک محصول قیمت های مختلفی را دریافت نمایید اما آیا خرید به قیمت ارزان و یا به اصطلاح مناسب در همه ی کالاها می تواند انتخاب درستی باشد؟ خوب است قبل از خرید برخی کالا به این موضوع فکر کنیم که میزان استفاده مستمر از این محصول در اداره و یا شرکت ما به چه میزان خواهد بود ؟ آیا این محصول از مواد و تجهیزات مناسبی تولید شده است و قادر به پاسخگویی به این حجم از استفاده خواهد بود؟ قطعا نمی تواند در تولیدات یکسان از نظر کیفیت قیمت های متفاوتی یافت پس لازم است ضمن توجه به ظاهر محصولات به کیفیت و پشتیبانی های لازم از برخی خرید ها نیز توجه کنیم.

نوع سیستم مورد استفاده از نظر نوع حرکت ( مکانیکی، برقی، هوشمند )

بایگانی ریلی از نظر نوع سیستم انتقال نیرو و حرکت قفسه ریلی به سه دسته مکانیکی، برقی ( نیمه هوشمند) و هوشمند تقسیم می شود. نوع مکانیکی این محصول توسط فرمان هایی که در نمای آنها تعبیه شده است حرکت می کنند و روی ریل جابجا می شوند. قفسه ریلی برقی (نیمه هوشمند) با استفاده از انرژی الکتریکی با ریموت به صورت کنترل از راه دور حرکت کرده و روی ریل جابجا می شوند.

بایگانی ریلی هوشمند علاوه بر حرکت توسط نیروی الکتریکی امکانات دیگر از قبیل اتصال با سیم یا بی سیم (Wireless) به ویندوز و دسترسی مستقیم به پرونده ها توسط نرم افزار های مخصوص و کنترل از طریق ویندوز می باشد.

هر کدام از این سیستم ها استراکچر متفاوتی داشته و از قطعات مختلف در تولید آن ها استفاده می شود. به طور مثال در تولید قفسه بایگانی ریلی برقی از خازن ها، برد ها و دیگر قطعات الکترونیکی استفاده می شود که سیستم های مکانیکی عاری از تمامی این قطعات می باشند. این مسئله سبب تفاوت قیمت خواهد شد.

تعداد بلوک های متحرک سیستم:

همانطور که می دانید این سیستم، از تعدادی قفسه متحرک که بر روی ریل حرکت می کنند تشکیل می شوند. تعداد این بلوک ها می تواند بسته به نیاز و ظرفیت شما کم یا زیاد شود. همچنین امکان افزودن بلوک به بلوک های موجود پس از سالیان متمادی نیز برای خریداران فراهم است. واضح است تعداد بلوک های مورد نیاز  در تعیین قیمت موثر می باشد.

وجود یا عدم وجود بلوک ثابت و درب و قفل:

قفسه ریلی مورد استفاده در ادارات و سازمان ها به دلیل اهمیت اسناد و مدارک نیاز به امنیت بالایی دارد. به همین خاطر باید دسترسی به پرونده ها محدود گردد و از دسترسی افراد غیر به داخل قفسه ها جلو گیری به عمل آید.

میزان امنیت و دسترسی به داخل قفسه ها را خریداران بر حسب نیاز خود تعیین می کنند. تعبیه درب و قفل مرکزی در سیستم این امکان را برای اپراتور ایجاد میکند تا دسترسی را از افراد غیر صلب کند؛ اما گاهی امنیت قفسه ریلی اسناد و دسترسی افراد غیر به قفسه ها، مهم نیست و سیستم بدون درب و قفل با دسترسی کامل تولید می شود. در اینصورت وجود یا عدم وجود درب و قفل مرکزی سبب اختلاف قیمت بین دو سیستم می شود.

طول سیستم مورد استفاده:

قفسه بایگانی ریلی شرکت جهان بایگان از طول ۱ متر تا ۷ متر تولید می گردد که ابعاد فضا و ظرفیت مورد نیاز خریدار، تعیین کننده طول سیستم تولید شده می باشد. طبیعتاً تولید سیستم در طول های بلندتر متریال بیشتری نسبت به طول های کوتاه تر نیاز دارد و به همین دلیل سیستم ها با طول های مختلف، قیمت های متفاوتی دارند. تمامی قطعات بکار رفته، کیفیت آن ها و نوع تولید قطعات یک سیستم تعیین کننده قیمت نهایی آن می باشد.

جمع بندی

در این مقاله از جهان بایگان سعی کردیم نحوه محاسبه قیمت بایگانی ریلی و عوامل موثر بر هزینه ی تولید و اجرای آن را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان در روند سفارش و خرید این محصول با اطلاعات بیشتری اقدام کنید. با نظراتتان ما را در بهبود کیفیت مقالات یاری کنید

4.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

3 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شکری
1 سال قبل

خیلی ممنون از توضیحاتتون و اطلاعات کاملی که در اختیارمون قرار دادین

Arman
2 سال قبل

از چه نوع آهنی برای ریلش استفاده کردی

همراهان گرامی، از تاریخ 14فروردین ماه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

0 روز 0 ساعت 0 دقیقه 0 ثانیه!