شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

کاربرد بایگانی ریلی در بیمارستان

کاربرد بایگانی ریلی در بیمارستان

کاربرد بایگانی ریلی در بیمارستان: جهت دسترسی سریع به مدارک و اسناد کاغذی در بیمارستان‌ها، می‌توان از قفسه بایگانی ریلی استفاده نمود. به این نوع قفسه‌ها، فایل ریلی نیز می‌گویند. برای آشنایی بیشتر شما با موارد استفاده از این نوع قفسه‌ها، در ادامه مطلب به بررسی کاربرد بایگانی ریلی در بیمارستان می‌پردازیم.

بایگانی ریلی در بیمارستان

آشنائی با مفهوم بایگانی ریلی

یکی از سیستم‌هایی که در محیط بیمارستان بسیار پرکاربرد می‌باشد، قفسه بایگانی ریلی است. بایگانی ریلی، سیستم قفسه‌بندی است که قادر به حرکت بر روی ریل می‌باشد.

در این نوع بایگانی با کاهش فضای خالی میان قفسه‌ها امکان دسترسی سریع و آسان به اسناد و مدارک بیمارستانی فراهم می‌شود، امکان مدیریت و سازماندهی بهتر اسناد میسر می‌گردد و فضای بایگانی را در بیمارستان‌ها چند برابر می‌کند. این قفسه‌ها همچنین دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به برخی از انها اشاره می‌کنیم.

انواع قفسه ریلی

  • قفسه‌های ریلی مکانیکی
  • قفسه‌های ریلی برقی- الکترونیکی
  • قفسه‌های ریلی اتوماتیک
  • قفسه‌های ریلی ترکیبی
  • قفسه‌های ریلی متحرک چند منظوره
  • قفسه‌های ریلی کتابخانه

نحوه استفاده از قفسه ریلی در بیمارستان‌ها

امروز با بهره‎وری از فناوری نوین در عرصه پزشکی، شاهد حجم اطلاعات و داده‌های زیادی در بیمارستان‌ها جهت ذخیره‌سازی هستیم. جهت نگهداری اسناد اداری و پرونده بیماران، وجود مکانی برای ذخیره‌سازی آن‌ها اهمیت زیادی دارد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای این موضوع، استفاده از شیوه بایگانی ریلی است.

با استفاده از قفسه بایگانی ریلی در بیمارستان‌ها، می‌توان این اسناد و مدارک را برای سال‌های طولانی نگهداری کرد. بهره گیری از سیستم بایگانی ریلی در بیمارستان‌ها مزایای متعددی به همراه دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

کاربرد بایگانی ریلی در بیمارستان

فواید استفاده از قفسه بایگانی ریلی در بیمارستان‌ها

دسترسی افراد مجاز به اسناد: با استفاده از قفسه بایگانی ریلی در بیمارستان ‌ها، صرفا افراد مجاز امکان دسترسی به اسناد، مدارک و پرونده‌های پزشکی را خواهند داشت. این قفسه ‌ها  قفل دارند.

سیستم قفل این نوع قفسه ها از موادی تولید می ‌شوند که بسیار مقاوم و مستحکم بوده و دارای رنگ پودری الکترواستاتیک است. با کاربرد قفسه بایگانی ریلی در بیمارستان‌ ها اسناد محرمانه می ‌مانند و از دسترسی افراد متفرقه به این مدارک جلوگیری به عمل می ‌آید. لذا کاربرد این نوع قفسه در بیمارستان سبب افزایش ارتقاء ضریب امنیت اطلاعات بیمارستانی خواهد شد.

  • عدم انباشتگی و آشفتگی در میان مدارک: از جمله مزیت‌های مهم استفاده از قفسه ریلی در بیمارستان‌ها، ایجاد نظم و کاهش بی‌نظمی در جهت حفظ اسناد است. کاربرد این قفسه‌ ها از شلوغ شدن محل کار پرسنل بیمارستانی نیز می ‌کاهد.

حفظ اسناد برای مدت زمان طولانی: با استفاده از قفسه بایگانی ریلی در بیمارستان‌ها، می‌توان اطلاعات و مدارک پزشکی بیماران را برای سالیان متمادی حفظ کرد. معمولا طراحی بایگانی ریلی به گونه‌ای است که امکان نشستن حشرات و نیز گرد و غبار بر روی اسناد کمتر امکان‌پذیر است، لذا سلامت مدارک طی سالیان زیادی تضمین می‌گردد.

  • صرفه‌جویی در زمان دسترسی به مدارک: چنانچه در بیمارستان‌ها برای حفظ اطلاعات از سیستم بایگانی ریلی استفاده نشود، برای یافتن مدارک مورد نیاز به زمان زیادی نیاز خواهید داشت. لذا کاربرد این قفسه‌ها در محیط‌های بیمارستانی سبب مدیریت اطلاعات در کمترین زمان ممکن خواهد شد..

جنبه زیبایی شناختی قفسه ریلی در بیمارستان

کاربست این نوع قفسه در زیباتر دیده شدن فضای داخلی بیمارستان ها تاثیر دارد. به این علت که وسایل اضافی از محیط بیمارستان حذف و در یک محل مخصوص نگهداری می شوند.  این در حالی است که امکان رنگ‎آمیزی قفسه ها متناسب با فضای بیمارستان به شکل سفارشی هم وجود دارد. در نتیجه یک نمای شیک ایجاد می کند.

سخن پایانی کاربرد بایگانی ریلی در بیمارستان

در بیمارستان ‌ها معمولا اسناد و مدارک زیادی برای ذخیره‌سازی وجود دارد. برای نگهداری و ذخیره‌ سازی این حجم از اطلاعات بیمارستانی، می‌ توان ازمزایای نصب قفسه بایگانی ریلی بهره برد. علاوه بر این، جهت زیبا سازی فضای بیمارستان، نیز می ‌توان از قفسه ریلی استفاده نمود. کاربرد قفسه بایگانی ریلی در بیمارستان ‌ها به حفظ و نگهداری بهتر اسناد و مدارک بیمارستانی منجر خواهد شد.

قیمت این قفسه‌ ها بسته به جنس و نوع آنها متفاوت است. همچنین تعداد قفسه ها نیز درمحاسبه هزینه نهایی تاثیر دارد. برای خرید و نصب این نوع قفسه ‌ها، جهت کاربرد در فضای بیمارستانی می ‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. تمام سعی ما بر این است که بهترین محصولات را با کیفیت عالی به شما مشریان محترم ارائه بدهیم.

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها