شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

چرا قفسه فلزی مشبک را برای انبار خود انتخاب کنیم

چرا قفسه فلزی مشبک را برای انبار خود انتخاب کنیم

وجود امکاناتی همچون طبقات متعدد، دسترسی آسان به نرده، بالابر و پلکان و همچنین راهروبندی‌ها سبب شده تا قفسه فلزی مشبک از جمله گزینه‌های مناسب برای استفاده در انبارها باشد. این نوع قفسه‌ها به شیوه مشبک  طراحی شده و در اغلب انبارها و سوله‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. چرا قفسه فلزی را برای انبار خود انتخاب کنیم؟ در ادامه به طور مفصل به این موضوع می پردازیم.

دلایل انتخاب قفسه فلزی مشبک

آشنایی با ویژگی‌های قفسه فلزی مشبک

از جمله اصلی‌ترین اقداماتی که باید در انبارها انجام شود، قفسه‌بندی مناسب برای نگهداری و ذخیره‌سازی محصولات و تجهیزات در انبارهاست. انتخاب قفسه‌بندی مناسب در ایمنی محیط و پرسنل بسیار اثرگذار خواهد بود. از جمله قفسه‌بندی‌هایی که در کنار قفسه بایگانی ریلی در انبارها بسیار پرکاربرد است، استفاده از قفسه فلزی است. بهره گیری از قفسه‌های مشبک در انبار فواید زیادی به همراه دارد.

مزیت‌های خرید قفسه فلزی مشبک

عبارتند از:

قفسه فلزی مشبک ایمنی خوبی دارد

در مقایسه با قفسه ریلی، قفسه فلزی از مزایای خوبی برخوردار است از جمله اینکه در زمان آتش‌سوزی به خوبی می‌توان شعله های در حال برافروختن بر روی این قفسه‌ها را مهار نمود. با وجود آتش‌سوزی و روشن شدن آب پاش، آب به خوبی از میان پالت‌ها عبور می کند. لذا احتمال کمتری وجود دارد که تجهیزات، اقلام و کالاهای قرار گرفته در قفسه ‌ها آسیب جدی ببینند.

قابلیت تحمل بار تا وزن1000 کیلوگرم

در مقایسه با قفسه ریلی، قفسه فلزی مشبک از 4 میله که به پالت درونی جوش خورده است، ساخته می‌شود. قفسه های فلزی  مشبک، وزن کلیه ابزار و وسایلی که روی آنها قرار خواهند گرفت را به شکل برابر در کلیه قسمت ‌های قفسه توزیع می‌ کند. این مساله سبب افزایش دوام و استحکام آنها و استفاده از حداکثر ظرفیت قفسه ‌های فلزی مشبک می‌ گردد.

این قفسه ‌ها  در مقایسه با قفسه ریلی که از یک تخته سنگ و یا یک تابلوی ضخیم برای تحمل وزن بار برخوردار هستند و نمی ‌تواند وزن بار را به طور برابر تحمل کنند و همچنین موجب شکستگی و آسیب‌ دیدگی محصولات می‌شوند، قدرت تحمل وزن بار به شکل برابر را دارند.

برعکس قفسه‌ های بایگانی ریلی که از جنس چوب ساخته می‌شوند و در برابر رطوبت و نفوذ آب آسیب‌پذیرند، قفسه‌ های فلزی مشبک، از جنس فولاد گالوانیزه ساخته می ‌شوند و رنگ پودری در ساخت آن‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لذا به مرور زمان تکه تکه، یا فرسوده و پوسیده نشده و تاب نمی‌ خورند و حالت اولیه خود را طی سال ‌ها حفظ می‌کنند. این در حالی است که بایگانی ریلی به شکل تخته سه لا از جنس چوب با حمل بارهای سنگین ممکن است متلاشی شود. اما قفسه ‌های فلزی مشبک از مقاومت و دوام بسیار بالایی برای حمل بارهای سنگین برخوردار هستند.

چرا قفسه فلزی مشبک

قفسه فلزی مشبک دارای سهولت استفاده است

قفسه‌های فلزی مشبک را می تواند به آسانی و ساده نصب نمایید. برخلاف قفسه بایگانی چوبی که طی زمان گرد و غبار زیادی روی آن می ‌نشیند، قفسه فلزی مشبک با عبور دادن جریان هوا و نور همواره تمیز می ‌ماند و دچار تاب خوردگی و یا تغییر رنگ نمی‌ شود. از این رو نیاز به شرایط تمیزکاری کمتری دارد.

قابلیت مشاهده محصولات در قفسه‌ های فلزی مشبک

برخلاف قفسه بایگانی ریلی چوبی که محتویات مواد و کالای ذخیره شده به ویژه بخش ‌های زیرین در آن قابل مشاهده نیست، در قفسه‌ های فلزی مشبک به آسانی می‌ توان بار، کالا و محصولات ذخیره شده را مشاهده نمود و به راحتی موارد درخواستی را در بین آنها پیدا کرد. با استفاده از این قابلیت، پرسنل در انبارها می ‌توانند به شیوه راحت ‌تری به قفسه ‌ها نظم ببخشند و موارد مورد نیاز خود را ظرف مدت زمان کمتری بیابند.

سخن پایانی چرا قفسه فلزی مشبک را برای انبار خود انتخاب کنیم

قفسه بایگانی از جنس چوب معمولا زود می ‌پوسد، دچار تاب‌ خوردگی و تغییر رنگ می ‌شود و نیازمند شرایط نگهداری خاص است. این در حالی است که قفسه‌ های فلزی مشبک در انبارها به راحتی تمیز می ‌شوند و به سهولت می ‌توان از آنها در برابر تاب‌ خوردگی و تغییر رنگ محافظت نمود. لذا نیازمند نگهداری کمتری در مقایسه با قفسه بایگانی ریلی هستند.

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها