شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین

قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین

Drive- In Racking یا قفسه خودراهرو یکی از متداول ترین شکل‌های قفسه‌بندی انبار است. این نوع قفسه‌بندی از حداکثر ظرفیت جهت حفظ و نگهداری کالاها، تجهیزات و اقلام موجود در انبار برخوردار می‌باشد. در قفسه‌بندی دراوین می‌توان راهروهای فرعی را حذف نمود و صرفا با یک راهروی اصلی  جهت تردد کالا،  فضای انبار را به خوبی مدیریت کرد و از فضا حداکثر استفاده را برد. در ادامه مطلب چهت آشنایی بیشتر شما با این موضوع به معرفی ویژگی‌ها، مزایا و کارکردهای قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین می‌پردازیم.

Drive- In Racking یا قفسه خودراهرو

قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین عمدتا در انبار و سوله ها جهت نگهداری کالاها و اقلام و سازماندهی فضا مورد استفاده قرار می گیرد. علت نامگذاری قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین آن است که در این نوع از قفسه‌ها  راهروهای پرت و اضافه حذف شده و تونل (راهروهایی) تعبیه شده که لیفتراک قادر به عبور و بارگذاری بار روی آن است.

معمولا با لیفتراک‌های شاخک دار می‌توان بارها را روی این قفسه گذاشت و برداشت. نحوه گذاشت و برداشت بار روی قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین به این شکل است که  در هر دهانه از این قفسه ها لیفتراک وارد می شود و سپس بار را از قسمت انتهایی راهرو از روی زمین برداشته و بعد بر روی ریل های طبقات بار را جاگذاری می کند. سپس لیفتراک دنده عقب گرفته و از داخل راهرو (تونل) خارج می‌شود.

ویژگی‌های قفسه‌بندی دراوین

در واقع این نوع قفسه شکلی از قفسه‌بندی است که از ویژگی و مشخصه‌های خاصی برخوردار است که سبب متمایز شدن آن از سایر انواع قفسه می‌گردد. در ادامه به برخی از مشخصه و ویژگی‌های قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین  اشاره شده است.

  • برخوردار از تونل ‌هایی به عنوان مسیر تردد لیفتراک
  • توانایی تحمل بارهای سنگین( در ازای هر پالت قادر به تحمل 2000 کیلو هستند)
  • دارای شیوه گذاشت و برداشت بار به شکلlifo
  • دارای اجزای مختلف جهت ذخیره‌سازی کالا و تجهیزات در انبارهای بزرگ و سردخانه‌ها
  • ارتفاع این قفسه‌ها تا حدود ده متر می‌تواند افزایش پیدا کند.
  • این قفسه‌ها دارای کناره‌های برجسته‌ای هستند که جهت حمل بار در داخل ریل قرار می‌گیرد.
  • حدود یک تا 135 سانت، عرض این قفسه‌هاست. عمق این قفسه‌ها را تا حدود 8 پالت می‌تواند افزایش پیدا کند.

دهانه قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین معمولا بین 135 تا 150 سانت است که می‌تواند بر اساس موارد زیر آن را انتخاب نمود.

  • نوع بار
  • مشخصات لیفتراک
  • و پالت

همچنین این نوع قفسه‌ها تا ارتفاع ده متر را پوشش می‌دهند.

اجزای قفسه خودراهرو

قفسه‌های خودراهرو یا دراوین دارای اجزای مختلفی هستند که قرار گرفتن آنها در کنار هم سبب مستحکم‌سازی این نوع قفسه‌ها می‌شود. از جمله یکی از اجزای این قفسه‌ها، می‌توان از قاب راک نام برد. قاب راک‌ها معمولا از جنس فلز بوده و دارای چندین ستون هستند. بازوهایی(مهاربند) به این ستون‌ها وصل شده و ریل‌های مستحکمی بر روی قسمت این بازوها سوار شده‌اند.

کاربرد قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین

از این نوع قفسه‌ها می‌توان در موارد زیر به خوبی استفاده کرد:

  • در انبارهای مواد اولیه
  • در سردخانه‌ها برای نگهداری سبزیجات، میوه و مواد غذایی
  • انبار محصول نهایی
  • جهت نگهداری لوازم خانگی در انبارها و کارخانجان کوچک و بزرگ

از قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین در انواع کسب و کار و صنایع کوچک و بزرگ می‌توان استفاده کرد. چنانچه دارای انبار یا فضایی هستید که جهت ذخیره سازی کالا و تجهیزات باید فضای اندوزش وسیع باشد استفاده از قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین گزینه مناسبی خواهد بود.

قیمت قفسه‌بندی دراوین

قیمت این نوع قفسه‌ها به عوامل مختلفی از جمله ضخامت قاب راک به کار رفته در آنها و دیگر بخش‌های مهم آن بستگی دارد. بر این اساس قفسه‌بندی‌هایی که از موا باکیفیت و مرغوب‌تری ساخته شده‌اند و ضخامت بالاتری دارند عمدتا گران‌تر هستند. در حال حاضر امکان خرید بی‌واسطه این کالاها از سایت و فروشگاه‌های اینترنتی به راحتی میسر می‌باشد. با سفارش آنلاین این محصول می‌توانید آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

نتیجه‌گیری قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین

کلیه انبارها به میزان زیادی فضای ذخیره سازی برای نگهداری کالا و تجهیزات را فراهم می آورند اما چنانچه این فضا به نسبت کالا و تجهیزاتی که باید در انبار ذخیره شود کم باشد می توان از قفسه خود راهرو یا قفسه‌بندی دراوین استفاده نمود.

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها