شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

نحوه نصب قفسه فلزی

نحوه نصب قفسه فلزی

نصب قفسه های فلزی یک فرآیند نسبتاً ساده است که با رعایت نکات ایمنی می‌توان آن را به راحتی انجام داد. در این مقاله، نحوه نصب قفسه فلزی را به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد. همچنین، به معرفی تجهیزات مورد نیاز برای نصب قفسه های فلزی و نکات ایمنی که باید در هنگام نصب رعایت کنید، می‌پردازیم.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب قفسه فلزی

برای نصب قفسه فلزی، به ابزار و تجهیزات زیر نیاز دارید:

  • پیچ گوشتی
  • دریل
  • تراز
  • متر
  • خط کش
  • سطح شیب‌دار

البته، بسته به نوع قفسه فلزی که می‌خواهید نصب کنید، ممکن است به ابزار و تجهیزات کمتر یا بیشتری برای نصب قفسه های  فلزی نیز نیاز داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر قفسه فلزی شما دارای درب یا سایر لوازم جانبی است، باید ابزار و تجهیزات لازم برای نصب آنها را نیز تهیه کنید.

نکته: در هنگام خرید ابزار و تجهیزات برای نصب قفسه فلزی، باید به کیفیت آنها توجه داشته باشید. استفاده از ابزار و تجهیزات نامناسب می‌تواند باعث آسیب دیدن قفسه فلزی یا ایجاد خطر برای شما شود.

نحوه نصب قفسه های فلزی

نحوه نصب قفسه فلزی به چهار مرحله تقسیم می شود. این مراحل  عبارت اند از:

1. انتخاب مکان مناسب

اولین قدم در نصب قفسه فلزی، انتخاب مکان مناسب است. مکان مورد نظر باید صاف و عاری از هرگونه شیء تیز یا ناهمواری باشد. همچنین، باید توجه داشته باشید که قفسه فلزی در معرض نور مستقیم خورشید یا رطوبت قرار نگیرد.

2.  نصب پایه‌ها

پایه‌ها اولین قسمتی از قفسه فلزی هستند که باید نصب شوند. پایه‌های قفسه معمولاً از جنس فلز یا پلاستیک هستند. برای نصب آن ها، ابتدا مکان مناسب را با استفاده از تراز مشخص کنید. سپس، با استفاده از پیچ گوشتی، پایه‌ها را به سطح زمین متصل کنید.

چرا قفسه فلزی را برای انبار خود انتخاب کنیم؟ در ادامه این مقابه به طور مفصل به این موضوع پرداخته شده است.

3.  نصب قاب‌ها

قاب‌ها معمولاً از جنس فلز هستند و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. برای نصب قاب‌ها در هنگام نصب قفسه فلزی، ابتدا پایه‌های هر قاب را با استفاده از پیچ گوشتی به آن متصل کنید. سپس، قاب‌ها را با استفاده از تراز در یک سطح قرار دهید.

4. نصب طبقات

طبقات قفسه های فلزی از جنس فلز یا چوب هستند و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. برای نصب طبقات، باید قاب‌ها را با استفاده از پیچ گوشتی به طبقات متصل کنید.

نحوه نصب قفسه های فلزی

نکات ایمنی در نصب قفسه فلزی

برای جلوگیری از بروز حوادث و آسیب‌های احتمالی در هنگام نصب قفسه فلزی باید نکات ایمنی را حتما در نظر بگیرید. این نکات مهم عبارت اند از:

استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب

استفاده از ابزار و تجهیزات نامناسب می‌تواند باعث آسیب دیدن قفسه فلزی یا ایجاد خطر برای شما شود. بنابراین از ابزار و تجهیزاتی که برای نصب قفسه فلزی طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

بررسی محل نصب قفسه فلزی

برای جلوگیری از هرگونه آسیب، باید  مطمئن شوید که مکان مورد نظر صاف و عاری از هرگونه شیء خطرناک یا ناهمواری باشد. همچنین، توجه داشته باشید که قفسه فلزی در معرض نور مستقیم خورشید یا رطوبت قرار نگیرد زیرا این عوامل می توانند باعث کوتاه تر شدن عمر قفسه های فلزی شوند.

بلند کردن قفسه فلزی به کمک اشخاص دیگر

قفسه های فلزی سنگین هستند و بلند کردن آن به تنهایی برای شما و افراد دیگر خطرناک است. بنابراین در هنگام بلند کردن قفسه فلزی، از کمک یک یا چند نفر استفاده کنید.

استفاده از تراز در هنگام نصب قفسه

نصب شدن قفسه فلزی در یک سطح ناهموار باعث واژگون شدن آن می شود. بنابراین در هنگام اتصال آن از تراز استفاده کنید تا قفسه در یک سطح صاف قرار گیرد.

استفاده از کفش های مناسب

پوشیدن کفش‌های مناسب در هنگام نصب قفسه از شما در برابر افتادن و آسیب دیدن محافظت کنند.

استفاده نکردن از آچارهای شل یا سفت

استفاده از آچارهای شل یا سفت می‌تواند باعث آسیب دیدن پیچ‌ها یا قطعات قفسه فلزی شود.

بامطالعه مقاله قفسه فلزی فروشگاهی با کاربردها و مزایای استفاده از آن بیشتر آشنا شوید.

نکات ایمنی در نصب قفسه فلزی
رعایت نکات ایمنی در هنگام نصب قفسه فلزی

هزینه نصب قفسه های فلزی

به طور کلی، هزینه نصب قفسه های فلزی از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است و هزینه نصب آن به عوامل مختلف زیر بستگی دارد.

  1. اندازه قفسه:
    هزینه نصب قفسه با افزایش اندازه قفسه افزایش می‌یابد. زیراافزایش مقدار مواد و زمان مورد نیاز برای نصب قفسه‌های بزرگتر  را به همراه دارد.
  2. نوع و جنس قفسه:
    هزینه صب قفسه فلزی با توجه به نوع قفسه فلزی ای متفاوت است. به عنوان مثال، نصب قفسه‌های انباری معمولاً ارزان‌تر از نصب قفسه‌های آزمایشگاهی است.
  3. ارتفاع:
    با افزایش ارتفاع قفسه و به دلیل آن که افزایش خطر وزنی که قفسه‌های بلندتر تحمل می‌کنند، بیشتر است، هزینه نصب قفسه نیز افزایش می‌یابد.
  4. محل نصب:
    هزینه نصب قفسه فلزی در مکان‌هایی که دسترسی در آن جا برای نصب دشوارتر است، معمولاً بیشتر خواهد بود زیرا باعث افزایش زمان و هزینه‌های مربوط به دسترسی به محل نصب قفسه می شود.

همچنین توجه داشته باشید در صورتی که بخواهید قفسه فلزی خود را توسط نصاب حرفه‌ای نصب کنید، باید هزینه‌های مربوط به دستمزد نصاب را نیز در نظر بگیرید. هزینه دستمزد نصاب نیز با توجه به عوامل مختلفی مانند تجربه، مهارت و موقعیت مکانی نصاب متفاوت است.

سخن پایانی نصب قفسه فلزی

نحوه نصب قفسه فلزی یک فرآیند نسبتاً ساده است که با رعایت نکات ایمنی می‌توان آن را به راحتی انجام داد. البته نباید فراموش کرد، در صورتی که از دانش و مهارت کافی برای نصب برخوردار نیستید، بهتر است از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید. همچنین، می‌توانید از کتاب راهنمای نصب قفسه های فلزی که معمولاً همراه با قفسه ها ارائه می‌شود، استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. چگونه از استحکام قفسه فلزی اطمینان حاصل کنم؟

برای این کار، یک وزن سنگین را روی قفسه قرار دهید و از آن استفاده کنید. اگر قفسه در برابر وزن سنگین مقاومت کرد، می‌توانید مطمئن باشید که قفسه محکم و ایمن نصب شده است.

  1. چگونه از آسیب دیدن قفسه فلزی در هنگام حمل و نقل جلوگیری کنم؟

برای جلوگیری از آسیب دیدن قفسه فلزی در هنگام حمل و نقل، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • قفسه را به صورت عمودی حمل کنید.
  • قفسه را با استفاده از تسمه یا طناب محکم کنید.
  • از قرار دادن اجسام سنگین روی قفسه خودداری کنید.
  1. چه نوع قفسه فلزی‌هایی در بازار موجود است؟

انواع مختلفی از قفسه فلزی در بازار موجود است که هر یک کاربرد خاص خود را دارند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • قفسه‌های انباری
  • قفسه‌های فروشگاهی
  • قفسه‌های آزمایشگاهی
  • قفسه‌های کتابخانه‌ای

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها