شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

معرفی قفسه خودراه رو

معرفی قفسه خودراه رو

معرفی قفسه خودراه رو و کاربرد های آن سبب آشنایی بیشتر شما با این محصول می شود. قفسه خودراه رو یا درایوین یک سیستم ذخیره سازی مخصوص انبار ها است که حداکثر ظرفیت ذخیره سازی کالا و اقلام را ارائه می دهد. راهروهای فرعی در این سیستم به عنوان تونل هایی عمل می کنند که در آن کالاها ذخیره می شوند.

طراحی قفسه‌های خودراه رو این امکان را به لیفتراک‌ها، استاکرها یا کامیون‌های دسترسی به انبار می‌دهد تا با حرکت در راهروهای جانبی سیستم، کالا ها را از انتها به ابتدا بارگیری کنند. سیستم های قفسه بندی درایو برای انبارهای مواد خام، انبارهای محصولات نهایی و سردخانه ها ایده آل هستند.

قفسه خودراه رو چیست؟

قفسه خودراه رو یک سیستم قفسه بایگانی پرکاربرد است که برای انواع صنایع و مشاغل مختلف مناسب است. این نوع قفسه ها دارای تحمل بالا و توانایی ذخیره حجم زیادی از کالاها هستند که از نظر اندازه و شکل یکنواخت هستند. بنابراین یک راه حل ایده آل برای شرکت هایی است که به دنبال به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی خود هستند.

عموما صنایعی که با محدودیت فضا مواجه هستند می توانند با استفاده از قفسه های خودراه رو سود زیادی ببرند، زیرا امکان افزایش ظرفیت ذخیره سازی در انبارهای موجود را فراهم می کند. قفسه‌ های Drive-through یا خود راه رو در راهرو هایی قرار می گیرند که دارای انتهای باز برای دسترسی آسان از هر دو طرف راهرو هستند، این نوع قفسه گزینه ‌ای مناسب برای مشاغلی است که به دنبال ساده‌ سازی فرآیند های ذخیره ‌سازی و بازیابی انبار خود هستند.

آشنایی با قفسه خودراه رو

با وجود مزایای بسیار قفسه های خودراه رو، ملاحظات و محدودیت هایی وجود دارد که هنگام استفاده از سیستم خودراه رو باید از آنها آگاه بود. هنگام اجرای این نوع قفسه بندی، هزینه های لجستیکی بالا و مسائل احتمالی مربوط به حرکت پالت در داخل تونل ها باید در نظر گرفته شود. با این حال، با برنامه ریزی مناسب و توجه به جزئیات، کسب و کارها می توانند با استفاده از سیستم قفسه خودراه رو در عملیات انبار خود از افزایش ظرفیت ذخیره سازی و بهبود کارایی بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: قفسه بندی پالت راک

کاربرد و مزایا قفسه خودراه رو

ذکر کاربرد ها، مزایای بیشمار و معرفی قفسه های خودراه رو سبب آشنایی بیشتر شما به ویژه صاحبان مشاغل صنعتی با این محصول کاربردی می شود.

کاربرد:

  • ذخیره انواع بارهای پالت در حجم های زیاد با تنوع کم
  • امکان جابجایی آسان کالاها را با بارگیری و تخلیه ماشین آلات مانند لیفتراک یا کامیون‌های دسترسی در انبار

مزایا:

  • اولا، این قفسه ها اجازه می دهند هر نوع کالایی را به عنوان بار واحد با استفاده از پالت یا جعبه ذخیره کنید. این امر حجم ذخیره سازی را با کاهش فضاهای اضافی به حداکثر می رساند و امکان مدیریت کارآمد، قرار دادن و برداشت کالاها بر اساس اصل Last In, First Out (LIFO) را فراهم می کند.
  • قفسه‌های خود راه رو انعطاف ‌پذیری بالایی را برای مدیریت کالاها بر اساس روش First In, First Out (FIFO) و برداشت محموله‌ ها به طور جداگانه از راهروها ارائه می‌دهند.
  • ارتفاع قفسه ها را می توان به دلخواه تنظیم کرد و می توان از دهانه ها و عمق های مختلف برای راهروها متناسب با نیازهای ذخیره سازی خاص استفاده کرد.
  • نصب قفسه‌های خود راه رو با اتصالات پیچ و مهره سریع و ایمن است و از ویژگی‌ های ایمنی اضافی مانند محافظ ستون‌ ها و ریل‌ های راهنما می ‌توان برای افزایش ایمنی کلی سیستم قفسه‌ بندی استفاده کرد.

معرفی اجزای قفسه خودراه رو

معرفی اجزای قفسه‌ خود راه رو شامل ستون‌های محرک، ریل، بازوهای شیب‌دار، پالت‌های توقف، بازوهای سقف و پشت، مهاربندهای سقف، پایین ستون، صفحات همسطح، تسمه‌های رول، محافظ ستون، نرده‌های راهنما، و واسطه افزایش ارتفاع هستند. ستون ها بر اساس ارتفاع قاب و ظرفیت بار هر قفسه در سیستم قفسه بندی سفارشی می شوند. مهاربندهای افقی و مورب ستون های قاب را برای پایداری به یکدیگر متصل می کنند. ریل محرک برای بارگیری آسان پالت ها طراحی شده است و شامل یک بازوی شیبدار برای اتصال آن به ستون ها می باشد.

بررسی اجزای قفسه خودراه رو

پالت های استاپ از خروج پالت ها از تونل و ایجاد آسیب جلوگیری می کند. مهاربندهای سقف و انواع مختلف کف ستون برای پایداری و توزیع یکنواخت بار در کف انبار استفاده می شود. صفحات تسطیح، قاب ها را در طبقات شیب دار تراز می کنند. در حالی که تسمه های رول، ستون ها را روی زمین محکم می کنند. محافظ ستون ها با بارگیری ماشین هایی مانند لیفتراک، ستون ها را از ضربه محافظت می کند. راهنماها ماشین‌ها را در راهروها هدایت می‌کنند تا از برخورد با بخش‌های مختلف قفسه جلوگیری کنند. واسطه افزایش ارتفاع  امکان تنظیم ارتفاع قاب های موجود را برای به حداکثر رساندن کارآمدی فضای انبار فراهم می کند.

سخن پایانی

مشخصات فنی قفسه های خود راه رو شامل ارتفاع بلند و حداکثری این  قفسه ها با طول هزار سانتی متر است. دهانه آنها متناسب با جابجایی بار بین 130 تا 150 سانتی متر است. میزان تحمل هر پالت دو هزار کیلوگرم است و طول تونل آن از دو پالت تا هشت پالت است. ساخته شده از ورق گالوانیزه با رنگ قالب نارنجی و طوسی می باشند.

سوالات متداول قفسه خودراه رو

  1. قفسه های خودراه رو چه تفاوتی با سیستم های قفسه بندی پالت سنتی دارند؟
    قفسه‌های خودراه رو نیاز به راهروهای بین قفسه‌های ذخیره‌سازی را از بین می‌برند. فضای ذخیره‌سازی را به حداکثر می‌رسانند و با امکان دسترسی مستقیم لیفتراک‌ها به پالت‌ها بدون نیاز به مانور در راهروهای باریک، کارایی را افزایش می‌دهند.
  2. چگونه از قفسه های خودراه رو نگهداری و مراقبت می کنید؟
    بازرسی های منظم باید برای بررسی هرگونه آسیب یا سایش در سیستم قفسه انجام شود. پیروی از دستورالعمل های بارگذاری مناسب و ظرفیت وزن برای جلوگیری از اضافه بار و فروریختن احتمالی قفسه ها مهم است
  3. آیا می توان قفسه های خودراه رو را متناسب با نیازهای خاص انبار سفارشی کرد؟
    بله، سیستم های قفسه خود راه رو را می توان برای تناسب با چیدمان و نیازهای خاص یک انبار یا تاسیسات صنعتی سفارشی کرد. این موضوع شامل تنظیم ارتفاع قفسه، عرض راهرو و ظرفیت بار برای بهینه‌ سازی فضای ذخیره‌سازی و کارایی است.

 

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها