شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

قفسه بندی پالت راک

قفسه بندی پالت راک

پالت راک یا Pallet Rack یک سیستم قفسه بندی است که برای ذخیره‌ سازی و سازماندهی کالاها در انبارها یا فضاهای صنعتی استفاده می‌شود. این سیستم از قواره ‌های عمودی به نام استاندارد و قواره‌های افقی به نام تیر تشکیل شده است. برای قفسه بندی پالت راک، ابتدا باید استانداردها را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید. سپس قواره‌های عمودی را در اندازه‌ها و ارتفاع‌های مورد نیاز برید و نصب کنید.

سپس تیرها را در طول قواره‌ها قرار داده و به آنها بسته‌های کاملا متعادلی که بر روی پالتها قرار دارند، قرار دهید. در نهایت، پالتها را روی تیرها قرار دهید تا کالاها به طور مرتب و بهینه در انبار ذخیره شوند.

اجزای قفسه بندی پالت راک

در یک سیستم قفسه پالت راک، ساختار عمودی، پایه ها است. سپس تیرها به پایه ها متصل می شوند و پالت ها را نگه می دارند. این ها را می توان در ارتفاع های مختلف نصب کرد و در طول های مختلف موجود است. هر دوی این عوامل بر ظرفیت سیستم قفسه پالت انتخابی شما تأثیر می گذارد.

راهروها در قفسه بندی پالت انتخابی می توانند تکی یا پشت به پشت باشند. در یک سیستم پشت به پشت، سوله هایی که قبل و بعد از یکدیگر قرار می گیرند، دارای پایه های مشترک هستند.

مزیت قفسه بندی پالت راک

قفسه بندی پالت راک مانند قفسه بایگانی به شما امکان می‌دهد از فضای انبار خود به طور بهینه استفاده کنید، کالاها را به راحتی دسترسی داشته باشید و بهبود کارایی و ایمنی در عملیات انبارداری داشته باشید. سیستم های قفسه پالت یکی از قدرتمندترین تاثیرگذاران کارایی انبار هستند. هنگامی که سیستم های قفسه انبار اشتباه نصب می شوند، یافتن، ذخیره و انتخاب مواد بیشتر طول می کشد.

معایب قفسه بندی پالت

با وجود محبوبیت، قفسه بندی پالت برای انواع خاصی از برنامه ها مناسب نیست. اگر موجودی با حجم بسیار بالایی دارید، قفسه بندی پالت می تواند ذخیره سازی را بسیار گران کند. علاوه بر این، پایه ‌های قفسه ‌بندی پالت راک نمی‌تواند بیشتر از حدود 40 فوت باشد.

در نهایت، قفسه بندی انتخابی پالت مقدار زیادی از فضای موجود شما را اشغال می کند. اگر محصولات بسیار بزرگی دارید یا به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید، قفسه بندی پالت راک ممکن است برای شما مناسب نباشد.

هدف سیستم های قفسه پالت راک

سیستم‌ های قفسه پالت راک برای ذخیره‌ سازی موجودی و سازمان‌ دهی انبار در سبک‌ های مختلف، با تعداد تقریبا بی ‌نهایت پیکربندی وجود دارند. که مسائل را پیچیده تر می کند، سیستم های قفسه بندی پالت را می توان یا نو یا دست دوم خریداری کرد.

سیستم های قفسه پالت راک استفاده شده می تواند یک راه حل اقتصادی باشد، زیرا تا زمانی که قطعات فولادی در معرض آب و هوا یا محیط های سخت قرار نگرفته باشند، تقریبا برای همیشه دوام خواهند داشت.

جنس قفسه بندی پالت راک از چیست؟

تیرهای قفسه انبار معمولا از فولاد ساخته می شوند که به آنها استحکام و دوام بالایی برای تحمل بارهای سنگین می دهد. همچنین قابل تنظیم هستند، به این معنی که می توانند در امتداد ارتفاع قاب های عمودی قرار گیرند تا اندازه های مختلف پالت را در خود جای دهند و با نیازهای لجستیکی سازگار شوند.

نکات مهم قفسه بندی پالت راک

  • بهینه‌سازی فضا: می‌توانید از فضای انبار خود بهینه‌تر استفاده کنید و فضای بیشتری برای ذخیره محصولات داشته باشید.
  • سهولت دسترسی: محصولات به صورت سازماندهی شده و دسترسی به آن‌ها آسان‌تر می‌شود، که زمان و انرژی صرف شده برای جستجو و دسترسی به محصولات را کاهش می‌دهد.
  • افزایش امنیت: محصولات به صورت منظم و پشت سر هم قرار گرفته و از وقوع حوادث ناشی از ریزش و سقوط محصولات جلوگیری می‌شود.
  • افزایش بهره ‌وری: با سازماندهی مناسب محصولات با استفاده از قفسه بندی پالت راک، بهره‌وری و کارایی در فرآیندهای انبارداری و توزیع محصولات افزایش می‌یابد.
  • امکان تغییرات و تنظیمات: امکان تغییرات و تنظیمات در ساختار ذخیره‌سازی فراهم می‌کند، به طوری که بتوانید ساختار ذخیره‌سازی خود را به نیازهای خود تطبیق دهید.

نحوه نصب قفسه بندی پالت راک

سوراخ ها را با استفاده از هوای فشرده، جاروبرقی یا برس سیمی از همه زباله ها پاک کنید. قبل از قرار دادن لنگر گوه در سوراخ، حتما واشر را قرار دهید و مهره را چند نوبت بچرخانید. لنگرها را از طریق پایه های قائم قفسه های پالت، وارد هر سوراخ کنید. لنگرها را به دقت در هر سوراخ بکوبید و اطمینان حاصل کنید که آنها در عمق مورد نظر نصب شده اند. تمام مهره ها را با استفاده از آچار گشتاور سفت کنید تا مطمئن شوید که مقدار گشتاور مورد نیاز سفت شده اند.

سوالات متداول درباره قفسه بندی پالت راک

  1. آیا همه قفسه های پالت یکسان هستند؟
    امروزه دو نوع اصلی قفسه پالت در تولید وجود دارد. قفسه پالت رول شده محبوب‌تر از این دو است، محصول ورق‌های فولادی نورد سرد در قاب‌ها و تیرهای عمودی. نوع دیگر قفسه پالت ساختاری است، نوع محکمتری از قفسه پالت که از ریخته گری فولاد مذاب تشکیل می شود.
  2. چهار جز اصلی قفسه های پالت چیست؟
    قفسه های پالت راک چهار جز اصلی دارند. این اجزا عبارتند از پایه ها، تیرها، تکیه گاه های پالت یا عرشه سیمی و فاصله دهنده های ردیف.
  3. هدف از قفسه پالت چیست؟
    با نصب قفسه های پالت، کسب و کارها می توانند فضای ذخیره سازی زیادی را برای مواد خود به دست آورند و در عین حال کارایی کلی کل انبار خود را بهبود بخشند. قفسه های پالت همچنین به مشاغل اجازه می دهد تا از فضای عمودی خود بهتر استفاده کنند، که می تواند تراکم ذخیره سازی را بیشتر کند.

جمع بندی

قفسه بندی پالت راک یک روش موثر برای ذخیره و سازماندهی محصولات در انبارها، کارخانه‌ها و فضاهای صنعتی است. با استفاده از قفسه بندی پالت راک، می‌توانید فضای انبار خود را بهینه‌سازی کرده و به صورت موثرتر و سازماندهی شده‌تر محصولات خود را ذخیره کنید. با استفاده از قفسه بندی پالت راک، محصولات خود را به صورت منظم و بهینه ذخیره کرده و بهبود در عملکرد و بهره‌وری فضای انبار خود را تجربه کنید.

 

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها