نحوه برآورد قیمت قفسه بندی بایگانی ریلی

با سلام و درود خدمت مشتریان عزیز و همراه همیشگی

امروز با شما هستیم با مقاله نحوه برآورد قفسه بندی بایگانی ریلی

قیمت قفسه بایگانی ریلی چقدر است؟

این سوالی است که همیشه از مشتریان می شنویم. اما متأسفانه، پاسخ دقیق و مشخصی وجود ندارد؛ این مقاله به شما کمک می کند تا دلیل آن را درک کنید.

با ما همراه باشید …

قیمت قفسه بندی بایگانی:

سیستم بایگانی ریلی می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد. ما می دانیم که گزینه ای با عنوان “یک اندازه متناسب با همه” وجود ندارد. عوامل مختلفی بر هزینه قفسه بندی ریلی شما تأثیر می گذارد. در اینجا ما اصلی ترین عواملی را که بر قیمت شما تأثیر می گذارد را شرح خواهیم داد. این نکته می تواند به شما کمک کند تا هنگام انتخاب بهترین گزینه برای خود، به دنبال چه چیزی باشید.

اندازه سیستم قفسه بایگانی ریلی :

بارزترین عامل در قیمت گذاری قفسه بندی بایگانی اداری، اندازه سیستم شما است. ابعاد و اندازه بزرگتر سیستم به معنای هزینه بالاتر است.
ابعاد سیستم بایگانی ریلی دارای سه مولفه طول، عرض و ارتفاع می باشد. برای اندازه گیری فضای خود و تعیین ابعاد سیستم مورد نیازتان شما به یک کارشناس متخصص در این زمینه نیاز دارید تا از محل شما بازدید کرده و کروکی و ابعاد و اندازه های محل ذخیره سازی شما را تهیه نماید؛ سپس پروژه شما را طراحی و برنامه ریزی کند. این کارشناسان متخصص در حرفه خود هستند و با توجه به ابعاد فضای اتاق شما و پرونده یا اجناسی که میخواهید ذخیره سازی کنید، می دانند که چه نوع سیستمی با چه ابعاد و اندازه ای برای اتاق شما مناسب است و چقدر ظرفیت برای شما ایجاد می کند.

نوع قفسه بایگانی ریلی:

سیستم قفسه بندی بایگانی ریلی در ۳ نوع مختلف طراحی و تولید شده و به خریدار عرضه می گردد. هر سه نوع این سیستم به میزان قابل توجهی، فضایی را که برای بایگانی استفاده می کنید کاهش می دهند و در مقابل ظرفیت شما را افزایش می دهند. در واقع کارایی یکسانی دارند تنها تفاوت در نحوه جابجایی و حرکت قفسه است:
قفسه بایگانی ریلی مکانیکال با استفاده از نیروی دست جابجا می شود و به طرفین حرکت می کند. حرکت این قفسه توسط فرمانی که بر روی نمای روبرویی آن نصب شده است انجام می پذیرد. به این صورت که اپراتور با چرخاندن فرمان قفسه به صورت ساعت گرد و یا پاد ساعت گرد، قفسه را به چپ یا راست حرکت داده و سبب باز و بسته شدن سیستم می گردد.

mechanical Jbco

قفسه بایگانی ریلی برقی نوع ارتقاء یافته ای از سیستم بایگانی ریلی می باشد که با تکیه بر نیروی الکترونیکی جابجا می شود. این نوع از بایگانی ریلی با بهره گیری از نیروی برق و جابجایی سریع موجب دسرسی آسان در کوتاه ترین زمان به اسناد می گردد.ادارت دولتی و شرکت های خصوصی با حجم بایگانی بالای اسناد که نیاز به دسترسی سریع و پیوسته به اسناد را دارند نیازمند به استفاده از بایگانی ریلی برقی می باشند.

بایگانی ریلی هوشمند مدرن ترین نوع بایگانی موجود در صنعت تجهیزات اداری می باشد که تکنولوژی ساخت و ارائه آن در اختیار معدود شرکت هایی است که از دانش فنی و مهندسی بالایی در ضمینه هوش مصنوعی و سیستم بایگانی ریلی برخوردار هستند. این نوع از بایگانی ریلی دارای جوانب مختلف فنی است که در صفحه مربوطه این جوانب به طور کامل بررسی شده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه بایگانی ریلی هوشمند مراجعه کنید.

سیستم قفسه بندی بایگانی ریلی هوشمند جهان بایگان

مشخصات فنی سیستم و تاثیر آن در برآورد قیمت قفسه بندی بایگانی:

کیفیت و دوام سیستم بایگانی ریلی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. به عبارتی دیگر محصولات با کیفیت بالاتر معمولا دوام بیشتری دارند نسبت به همان محصول با کیفیت پایین تر. در صنعت بایگانی ریلی در ایران تولید کننده های متنوعی وجود دارد و هر کدام سیستم های با کیفیت مخصوص به خود را طراحی و تولید می نمایند. شما نمی توانید از تولید کننده بخواهید که سیستمی با کیفیت بالاتر و یا پایین تر تولید نماید. محصولاتی که با قطعات با کیفیت و مرغوب ساخته می شوند، با انواع مختلف ضمانت برای قطعات متعدد ارائه می شوند و این می تواند بر هزینه کلی تأثیر بگذارد. اما سیستم هایی که با قطعات بی کیفیت ساخته می شوند قیمت کمتری در برابر سیستم های قفسه ریلی با کیفیت دارند، اما در مقابل طول عمر کمتری نیز دارند. این در حالیست که قفسه های بایگانی ریلی شرکت جهان بایگان همگی دارای ۲۵ سال خدمات پس از فروش هستند و کالا سرمایه ای محسوب می شوند. چرا که باید حداقل ۲۰ سال برای شما کار کنند.

جهت کسب اطلاعات دقیق از مشخصات فنی بایگانی ریلی شرکت جهان بایگان وتک تک قطعات به کار رفته در تولید آن، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

محتویات ذخیره سازی:

این ممکن است کمی غیرعادی به نظر برسد، اما هر آنچه در سیستم قفسه بندی متحرک خود ذخیره سازی می کنید به اندازه هر عامل دیگری که در تعیین قیمت قفسه بندی بایگانی ریلی موثر است، با هزینه این سیستم ارتباط دارد.  مثلاً قفسه های موزه‌ای که در کشور های پیشرفته به صورت مهر و موم شده روی قفسه های بایگانی متحرک نگهداری می‌شوند، می‌توانند بسیار گران باشند. اگر اقلام با ارزشی را ذخیره می‌کنید، باید به دنبال راه‌ حل ذخیره‌سازی با کیفیت بالاتر باشید تا آن اقلام را ایمن و سالم نگه دارید.
در قفسه بایگانی اداری نیز نوع پرونده ای که بایگانی می شود می تواند در قیمت تمام شده سیستم تاثیر گذار باشد. مثلاً اگر اسناد بایگانی شما داخل زونکن نگهداری می شوند، شما به سیستم بایگانی ریلی مخصوص زونکن نیاز دارید؛ اما اگر اسناد شما پوشه و پرونده هستند، شما به سیستم قفسه ریلی مخصوص پوشه یا پوشه آویز نیاز دارید. این دو نوع سیستم از نظر تعداد طبقات و ارتفاع طبقات با یکدیگر تفاوت دارند و همین عامل سبب تغییر قیمت در نحوه برآورد قیمت قفسه بندی بایگانی می شود.

زیبایی شناسی:

ظاهری که برای سیستم بایگانی ریلی خود در نظر می گیرید می‌تواند در قیمت نیز تاثیر گذار باشد. مثلاً در سیستم های مکانیکال فلزی فقط می توان رنگ سیستم را سفارشی کرد که قیمت مشخصی دارد. اما وقتی شما می خواهید فضای ذخیره سازی مدرن تر، مرتب تر و شکیل تر داشته باشید و یا به هر دلیلی بخواهید از فایل کتابخانه ریلی در اتاق بایگانی خود استفاده کنید نیاز است که نوع ام دی اف این محصول را سفارش دهید. سیستم قفسه بایگانی ریلی ام دی اف از نظر سازه و استراکچر دقیقا با همان نوع فلزی یکسان است تنها تفاوت آن ها در نمای سیستم می باشد. در نوع ام دی اف یک لایه ورق چوبی ام دی اف که طبق سلیقه مشتری از بین طرح و رنگ های مختلف انتخاب می گردد، نمای سیستم را می پوشاند که زیبایی محصول را دو چندان می کند.
در این حالت ما شاهد اختلاف قیمت بین دو سیستم بایگانی ریلی ام دی اف و فلزی خواهیم بود که از مولفه تاثیر گذار در تعیین قیمت می باشد.

ویژگی های ایمنی سیستم:

قفسه بندی بایگانی ریلی دارای ویژگی های ایمنی خاصی است. این قفسه ها با دارا بودن قابلیت قفل مرکزی، امکان لاک نمودن کامل سیستم را دارند که در این صورت دسترسی افراد غیر به سیستم کاملا صلب می گردد. اگر می خواهید سیستم شما مجهز به درب و قفل مرکزی باشد باید طبعاً هزینه بیشتر بپردازید تا بتوانید از مزایای این قابلیت بهره مند شوید. البته، هر چه سیستم شما دارای ویژگی‌های ایمنی بیشتری باشد، برای جلوگیری از آسیب‌ های محل کار و هزینه‌ های ناشی از آن تلاش بیشتری می‌کنید. با این حال، ویژگی های ایمنی اضافه شده برای همه مناسب نیست. به طور معمول، این به محل ذخیره سازی شما و نوع اقلام و مدارکی که می خواهید ذخیره سازی کنید بستگی دارد. اگر کالا یا مدارکی که می خواهید بایگانی کنید از اهمیت ویژه ای برخوردار نیستند، می توانید سیستم بایگانی ریلی را بدون درب و قفل سفارش دهید. در این صورت مقدار قابل توجهی در هزینه های برآورد شده صرفه جویی کرده اید. با اینحال استفاده از درب و قفل مرکزی امنیت سیستم شما را بالا می برد و از مزایای بسیاری برخوردار است.

جغرافیا:

باور کنید یا نه، موقعیت جغرافیایی نصب سیستم قفسه بندی بایگانی شما عاملی در تعیین هزینه یک سیستم است. اگر شما از شهرستان های خیلی دور اقدام به خرید این سیستم کرده اید، میزان مسافتی که شما با تولید کننده دارید در تعیین قیمت این سیستم موثر است. چرا که میزان مسافتی که برای رساندن بار به محل ذخیره سازی طی می شود در برآورد هزینه ارسال بار لحاظ می شود و طبق بارنامه های دولتی که صادر می شود این هزینه ها بر طبق کیلومتر های مشخص متفاوت است. البته لازم به ذکر است شرکت جهان بایگان از بارنامه های دولتی برای ارسال بار خود استفاده می کند که این بارنامه ها طبق شناسه ملی و آدرس محل دریافت صادر می شوند و همچنین دارای بیمه می باشند. اگر در طول مسیر اتفاقی برای راننده یا وسیله نقلیه حامل بار بیفتد، سازمان بیمه مربوطه هزینه سیستم و خسارات ناشی از حوادث را متقبل می شود.

نصب و راه اندازی:

خود نصب و راه اندازی سیستم معمولاً ۳۰ تا ۳۵ درصد از کل هزینه یک سیستم قفسه بندی بایگانی را تشکیل می دهد. عواملی مانند زمان نصب در دسترس، دسترسی به آسانسور بار، محدودیت های صدا، بلیط متخصصین نصب و راه اندازی و مسافت طی شده، همه در هزینه نصب قفسه تاثیر دارند.
تصور کنید که انگار ماشین می خرید. بسیاری از مدل های مشابه در بسیاری از فروشگاه های خودرو وجود دارد. هر ماشینی شما را از مبدا A به مقصد B می‌برد؛ اما موتور ها، چرخ‌ ها، سیستم‌ های صوتی و طراحی های داخلی و خارجی مختلف همه قیمت‌ ها را تغییر می‌ دهند. بایگانی ریلی نیز به همین صورت می باشد. با توجه به نوع سیستم و کیفیتی که می خواهید هزینه متفاوتی می پردازید. به طبع خرید یک سیستم با کیفیت طول عمر سیستم را افزایش داده و نیاز به خدمات و تعمیرات را کاهش می دهد.

بودجه بندی برای خرید قفسه بایگانی ریلی:

هنگام قیمت گذاری یک سیستم قفسه بندی متحرک، همه این عوامل می توانند بر هزینه تأثیر بگذارند. اکنون می توانید ببینید که چرا پاسخ به سوال نحوه برآورد قیمت این سیستم کمی دشوار است.
شرکت جهان بایگان تولید کننده با کیفیت ترین سیستم بایگانی ریلی در ایران می باشد که در ساخت این سیستم از قطعات با کیفیت بالا استفاده می کند تا طول عمر محصولات خود را بالا ببرد. برای کارشناسان ما، مهمترین نکته کیفیت است. قفسه بندی و سایر محصولاتی که ما تولید می کنیم، درجه یک هستند. مشتریان ما، در بیشتر موارد، می‌توانند چیزی «ارزان‌تر» بیابند، اما کیفیت و طول عمر را قربانی می‌کنند.
درست است سیستم قفسه ریلی متحرک هزینه بیشتری دارد. اگر بخواهید ما می‌توانیم اتاقی پر از قفسه‌ های ثابت با کیفیت بالا فراهم کنیم که برای همیشه ماندگار است. اما ما دوست داریم به مشتریان خود ارزش نصب یک سیستم قفسه بندی بایگانی مدرن را یادآوری کنیم که در همان ظرفیت، نیمی از فضای شما را اشغال می کند و در فضای ذخیره سازی شما صرفه جویی می کند. ضمن اینکه این سیستم متناسب با افزایش مدارک ذخیره سازی، قابلیت اضافه شدن و افزایش ظرفیت را نیز داراست. استفاده از این سیستم بقیه فضای موجود را برای استفاده های دیگر آزاد می کند. همچنین می تواند به کارکنان کمک کند در زمان صرفه جویی کنند و کارآمدتر کار کنند. پر کردن تمام فضای موجود با یک سیستم قفسه بایگانی ریلی متحرک همچنین ظرفیت اضافی برای سرریز و رشد آینده را فراهم می کند.
امیدواریم این مقاله نه تنها پاسخ سوال شما را داده باشد، بلکه شما را در خرید این سیستم راهنمایی کند.
اگر سوالی دارید، همین امروز با ما تماس بگیرید.
باتشکر از همراهی شما عزیزان
۰/۵ (۰ نظر)
[Total Count:۰Average:۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *