شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

نکات مهم در قفسه‌بندی کتابخانه

نکات مهم در قفسه‌بندی کتابخانه این روزها قفسه‌بندی کتابخانه در آپارتمان‌های کنونی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. در طراحی این نوع از کتابخانه‌ها سعی کنید به رنگ وسایل داخل منزل توجه کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای قفسه‌بندی کتابخانه داخل منزل، استفاده از MDF است. استفاده از ام دی اف باعث می‌شود کتاب‌های شما مرتب‌تر نگهداری شده و از گم شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. در این مقاله از جهان بایگان قصد داریم نکات مهم قفسه‌بندی کتابخانه را به شما آموزش دهیم.

در گذشته معمولاً از کتابخانه‌های ساده و بدون طرح بیشتر استفاده می‌کردند، اما امروزه کتابخانه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی طراحی و در دسترسی عموم مردم قرار می‌گیرد. استفاده از کتابخانه‌های دیواری هم این روزها مورد استقبال شدیدی قرار گرفته است.

استعلام قیمتاصول قفسه‌بندی کتابخانه در منزل

اگر طراحی قفسه‌ها را به طور صحیحی انجام داده و از طرح‌های زیبا و شیکی برای قفسه‌بندی استفاده کنید، علاوه بر اینکه کتاب‌های شما به درستی نگهداری می‌شوند، فضای داخلی منزل هم زیباتر دیده می‌شود. یکی از ایده‌های خوب برای قفسه‌بندی کتابخانه‌ها، استفاده از فضای زیر پله ساختمان است. شما می‌توانید از فضای اضافی پذیرایی یا اتاق خواب برای قفسه‌بندی کتابخانه خود استفاده کنید.

برای جلوه بیشتر سعی کنید در اطراف کتابخانه خود از نورپردازی‌های مناسب استفاده کنید. در ادامه اصول قفسه‌بندی کتابخانه‌ها به صورت موردی به شما توضیح داده می‌شوند:

  • سعی کنید برای دسترسی راحت‌تر به قفسه‌ها، ارتفاع کتابخانه‌ها را حدود 213 سانتی‌متر انتخاب کنید. معمولاً کتابخانه‌های کوچکتر دارای 76 تا 107 سانتی‌متر ارتفاع دارند. در کل ارتفاع قفسه‌ها باید استاندارد انتخاب شوند در غیر این صورت افراد نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی کامل داشته باشند.
  • در صورتی که می‌خواهید افراد در حالت نشسته هم به کتابخانه دسترسی داشته باشند، باید ارتفاع طبقات را تا 152 سانتی‌متر انتخاب کنید.
  • طول و عرض قفسه‌های کتابخانه باید با توجه به معیارهای زیبایی شناسی همچنین مواردی همچون شکم دادن و خم شدن انتخاب شوند.
  • نکته دیگری که باید در چیدن طبقات کتابخانه در نظر بگیرید این است که کتاب‌های پرحجم را معمولاً در قفسه‌های پایین‌تر قرار دهید زیرا ممکن است طبقات بالاتر تحمل وزن سنگین کتاب‌ها را نداشته و سقوط کنند.

انواع قفسه بندینکات مهم در قفسه‌بندی کتابخانه استاندارد

باید طول قفسه‌های کتابخانه را بین 18 تا 28 سانتی متر انتخاب شوند. قفسه‌های کوچکتر معمولاً بالای کتابخانه و قفسه‌های بزرگتر در پایین کتابخانه طراحی می شوند. بهتر است برای قوی‌تر شدن قفسه‌ها و جلوگیری از خم شدن آن‌ها از روش‌های مختلفی استفاده کنید. افزودن یک تخته 3 لایی به طبقات یا چوب‌های مورب بهترین روشی است که با استفاده از آن می توانید استحکام کتابخانه خود را افزایش دهید.

یکی دیگر از عوامل مهم در قفسه‌بندی کتابخانه‌ها در نظر گرفتن استحکام آن‌هاست. معمولاً تخته‌های چند لا نسبت به چوب‌های نئوپان از استحکام و سختی بیشتری برخوردارند.

نکات مهم طراحی قفسه‌بندی کتابخانه در پذیرایی

در صورتی که در کتابخانه اتاق پذیرایی خود از کتابخانه استفاده می‌کنید، سعی کنید ابعاد آن را کوچک انتخاب کنید تا زیبایی دکوراسیون منزلتان را چندین برابر کند. همچنین در خرید قفسه کتابخانه به جایگاه سایر وسایل منزل مانند مبلمان و… هم توجه کنید.

اغلب افراد استفاده از کتابخانه‌های دیواری را به مدل‌های دیگر ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید برای زیباتر کردن کتابخانه خود از عکس‌های خانوادگی هم استفاده کنید.

نکات مهم در قفسه‌بندی کتابخانهاصول طراحی قفسه کتابخانه در اتاق کودک

یکی از مکان‌هایی که به کتابخانه نیاز دارد، اتاق خواب کودک است. در قفسه‌های کتابخانه می‌توانید از کتاب همراه اسباب بازی استفاده کنید. برای اینکه از بهم ریختگی اتاق خواب کودکتان جلوگیری کنید، برای کتابخانه خود از قفسه‌های بلند استفاده کنید.

شما می‌توانید برای مشاوره در خصوص طراحی و قفسه‌بندی کتابخانه در منزل خود با کارشناسان ما در جهان بایگان در ارتباط باشید.

مشخصات فنی بایگانی ریلی

قفسه‌بندی سالن‌های پرورش قارچ دکمه‌ای

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همراهان گرامی، از تاریخ 14فروردین ماه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

0 روز 0 ساعت 0 دقیقه 0 ثانیه!