شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

قفسه‌بندی سالن‌های پرورش قارچ دکمه‌ای

قفسه‌بندی سالن‌های پرورش قارچ دکمه‌ای آیا تا به حال به قفسه‌بندی سالن‌های پرورش قارچ دکمه­ ای فکر کرده ­اید؟ آیا می ­دانید با این کار چقدر در هزینه های خود صرفه جویی می ­کنید؟ این روزها اغلب کسب و کارها برای پرورش قارچ های دکمه ای و صرفه جویی در وقت و سرمایه خود از روش قفسه‌بندی استفاده می‌کنند. اما این روش چه مزایا و معایبی به همراه داشته و آیا در ایران کاربرد دارد؟ برای پاسخ به سؤالات بالا در ادامه مقاله همراه ما باشید.

نکات مهم در قفسه‌بندی سالن‌های پرورش قارچ دکمه‌ای

بیشتر صاحبان کارخانجات تولید قارچ‌های دکمه‌ای در اثر سهل انگاری و عدم قفسه‌بندی صحیح سالن‌های خود مجبور به صرف هزینه‌های گزاف شده‌اند. قفسه‌بندی سالن‌های پرورش قارچ دکمه‌ای علاوه بر اینکه از فاسد شدن محصولات شما جلوگیری می‌کند، فضای بیشتری هم برای رونق و پرورش قارچ‌های بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهد. البته استفاده از فضا مشکلات خاص خودش را دارد مثل اینکه کارگران هنگام بالا رفتن از ارتفاع دچار آسیب‌های جدی شده یا در حمل خاک و کمپوست دچار مشکل شوند.

طراحی سالن قفسه بندیهزینه قفسه‌بندی سالن‌های پرورش قارچ‌های دکمه‌ای

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید قبل پرورش قارچ در نظر گرفته شود، چگونگی قفسه‌بندی سالن‌های پرورش است. اگر طراحی سالن‌ها درست و اصولی انجام نشود، در دراز مدت خسارت‌های جبران ناپذیری به تولید کننده وارد می‌کند. در حال حاضر 20 تا 30 درصد از هزینه‌های طراحی سالن‌های پرورش قارچ را قفسه‌بندی آن‌ها در بر می‌گیرد. بنابراین توصیه می‌کنیم این نکته را در نظر بگیرید.

سعی کنید در قفسه‌بندی کردن سالن‌های خود صرفه‌جویی را کنار گذاشته و خساست به خرج ندهید. چون بعد تمام شدن پروژه دیگر امکان برگشت وجود ندارد.

حتماً قبل قفسه‌بندی سالن‌های خود نکات زیر را در نظر بگیرید:

شما می‌توانید به ستون‌های قفسه‌بندی خود یک صفحه آهن گالوانیزه اضافه کنید. با این کار فشار وارد شده به سطح هم کمتر می‌شود. بهتر است درباره کف‌سازی سالن هم دقت زیادی به خرج دهید.

ابعاد قفسه‌ها در نظر گرفته شوند

اگر قفسه‌ها در ابعاد 140 تا 160 ساخته شود، کارگران می‌توانند راحت‌تر وارد سالن شده و نیازهایشان را برطرف کنند.

فاصله بین طبقات باید  از 65 تا 70 سانتی‌متر در نظر گرفته شود تا کارگران بتوانند به راحتی شست و شو و نظافت سالن را انجام دهند.

برای راحتی کار می‌توانید راهروهای کناری و وسطی سالت را به شکل عرضی قفسه‌بندی کنید ولی در هر صورت قفسه باید به شکلی استاندارد انتخاب و ساخته شود تا کارگران هنگام جابجایی تجهیزات با مشکل مواجه نشوند همچنین گردش هوا هم دچار مشکل نشود.

قفسه‌بندی سالن‌های پرورش قارچ دکمه‌ایانواع قفسه‌های سالن‌های بر اساس جنس

قفسه‌ها بر اساس جنس و مواد به کار رفته به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که تولیدکنندگان می توانند بسته به نیاز خود از آن‌ها استفاده کنند. رایج‌ترین نوع قفسه‌بندی سالن‌های پرورش قارچ‌های دکمه‌ای، استفاده از سازه لوله است. در این نوع سازه فلزات فشار بیشتری تحمل کرده و خطر پوسیدگی آن‌ها کمتر است.

معمولاً در این روش برای اتصالات از جوشکاری استفاده می‌شود. به همین دلیل معمولاً پوشش گالوانیزه سازه باید در محل جوش سوزانده شود در غیر این صورت پوسیدگی و خوردگی از این قسمت شروع شده و به تدریج کل قفسه را درگیر می‌کند.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که این نوع روش قفسه‌بندی را برای سالن‌های پرورش قارچ استفاده می‌کنید، سعی کنید نقاط جوش را حتما با ضد زنگ پوشانده و پایه ها و ستون‌های آن را سنگین انتخاب کنید.

سعی کنید از ستون‌ها شابلونی تهیه کنید. برای این کار ابتدا سعی کنید ستون‌ها را با دقت بسازید. در مرحله بعد لوله‌های کف را به پایه‌ها جوش دهید.

هزینه استفاده از این روش نسبت به روش‌های دیگر بالاتر است. اما استقامت و مقاومت آن نسبت به روش‌های دیگر بالاتر است و این یک مزیت اساسی محسوب می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم نحوه قفسه‌بندی سالن‌های پرورش قارچ‌های دکمه‌ای را به شما توضیح دهیم. برای اطلاع از هزینه ساخت و نصب این سازه‌های کاربردی با کارشناسان ما در جهان بایگان در ارتباط باشید.

بایگانی ریلی

خرید قفسه زونکن چرخشی

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها