شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

قفسه‌بندی فلزی مشبک سنگین

قفسه‌بندی فلزی مشبک سنگین که برخی افراد آن را به نام قفسه‌های پیچ و مهره هم می‌شناسند از سیستم‌های قفسه‌بندی کاربردی در محیط‌های صنعتی و نیمه صنعتی است که این روزها به دلیل نصب آسان و قابلیت تغییر در ارتفاع طبقات مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این نوع قفسه‌بندی بیشتر در طبقه بندی کالاها در انبارهای منازل مسکونی کاربرد داشته و از خراب شدن وسایل جلوگیری می‌کند. در این مقاله از جهان بایگان همراه ما باشید تا مشخصات و ویژگی‌های کاربردی این نوع قفسه‌بندی را به شما توضیح دهیم.

معرفی مشخصات قفسه‌بندی فلزی مشبک سنگین

قفسه‌بندی فلزی مشبک سنگین نوعی خاص از سیستم قفسه‌بندی انبار است که در آن طبقات با استفاده از پیچ و مهره به مهم متصل می‌شوند. به طوری که تعداد طبقات و ارتفاع هر کدام از آن‌ها را می‌توان بر اساس ویژگی‌های کالای مورد نظر تغییر داد.

قفسه‌بندی فلزی مشبک سنگینقفسه‌های پیچ و مهره را می‌توان بر اساس استانداردهای مختلف از جمله میزان مقاومت، استحکام و تحمل بار در 3 گروه سنگین، نیمه سنگین و سبک طبقه‌بندی  کرد. دسته سنگین همانطور که از نام آن‌ها هم پیداست تحمل وزن 250 کیلوگرم در هر طبقه را دارند. البته میزان تحمل بار با توجه به مواد به کار رفته در ساخت قفسه‌ها می‌تواند تغییر کند.

نکته مهم اینکه قفسه‌بندی فلزی مشبک سنگین با استفاده از ابزارهای مخصوص روی زمین نصب می‌شوند. بنابراین امکان نصب مجدد یا جابجایی آن‌ها وجود ندارد.

مهم‌ترین تفاوت‌های قفسه‌بندی پیچ و مهره سنگین و سبک

قفسه‌بندی فلزی مشبک سنگین و سبک از نظر شکل و ظاهر کمی با یکدیگر تفاوت دارند. از مهم ترین تفاوت های این قفسه‌ها می توان به نوع مواد به کار رفته در آن‌ها اشاره کرد. استحکام پایه، نبشی، کفی و راهرو در قفسه‌های سنگین بسیار بیشتر از قفسه‌های سبک است.

قفسه‌بندی فلزی مشبک سنگین معمولاً در انبارهای صنعتی بزرگ استفاده می‌شوند حال آنکه گونه سبک این قفسه‌ها بیشتر در انبارهای منازل مسکونی، فروشگاه‌ها یا کتابخانه‌های عمومی کاربرد دارند.

تفاوت انواع قفسه بندیمهم‌ترین اجزای قفسه‌بندی فلزی مشبک سنگین

اجزای مختلفی در ساخت قفسه‌های پیچ و مهره‌ای به کار می‌روند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین این اجزا اشاره‌ای خواهیم داشت:

  • گوشه،
  • پیچ و مهره،
  • پانل یا همان کفه،
  • نبشی‌های سوراخ دار،

پیچ و مهره‌ها ممکن است در بخش‌هایی از قفسه‌ها نصب شده و جابجایی کالاها را آسان‌تر کنند.

مزایای استفاده از قفسه‌های پیچ و مهره‌ای در انبار

در ادامه چند مزیت مهم استفاده از قفسه‌های پیچ و مهره‌ای به شما معرفی می‌شوند:

  • نصب و مونتاژ آسان؛
  • افزایش یا کاهش ارتفاع بر اساس ویژگی‌های محصولات؛
  • امکان محکم کردن سازه که باعث می‌شود به راحتی جابجا نشود.
  • هرکدام از این قفسه‌ها تحمل بار تا 250 کیلوگرم را دارند.

برای سفارش این محصول کاربردی با ما در تماس باشید.

کمد بایگانی ریلی

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همراهان گرامی، از تاریخ 14فروردین ماه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

0 روز 0 ساعت 0 دقیقه 0 ثانیه!