شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

مزایای قفسه فلزی ریلی

مزایای قفسه فلزی ریلی

با سلام و درود خدمت همراهان همیشگی و عزیز شرکت جهان بایگان

امروز با شما هستیم با مقاله مزایا و معایب قفسه فلزی ریلی

ابتدا بیایید با مفهوم سیستم قفسه فلزی ریلی آشنا شویم.

با ما همراه باشید…

قفسه فلزی ریلی:

قفسه فلزی ریلی، کابینت یا قفسه‌های ذخیره‌سازی ای است که با قرار گرفتن چرخ هایی از جنس چدن در زیر آن ها بر روی ریل هایی که در تراز کف نصب شده اند می‌لغزند و در مسیر چپ و راست به حرکت در می آیند تا راهروهای ثابتی که فضا را هدر می‌دهند حذف شده و ظرفیت بایگانی بیشتری را در همان ردپا به شما بدهند.

هر یونیت از سیستم بایگانی ریلی راه حلی برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی را ارائه می دهند که امکان استفاده بهتر از فضای اداری را برای به دست آوردن ذخیره سازی دو برابر اسناد و فایل ها در یک منطقه موجود فراهم می کند. باز و بسته شدن این یونیت ها توسط فرمان هایی که بر روی نمای سیستم تعبیه شده اند انجام میگیرد.

سیستم قفسه فلزی ریلی بسیار بهینه تر از جایگزین های سنتی است. این سیستم می تواند مشکلات مربوط به ذخیره سازی اسناد را که نگرانی های کمبود فضا را در دفاتر آزار می دهد، حل کند. این مقاله موضوعات مختلفی را مورد بحث قرار می دهد تا به شما در درک مفاهیم قفسه بندی فضای کارآمد کمک کند و مزایا و معایب این سیستم را به طور  کامل  برای شما شرح دهد.

سیستم قفسه فلزی ریلی چگونه کار می کند؟

سیستم‌ بایگانی متحرک ریلی دارای ردیف‌هایی هستند که در امتداد ریل‌های کف حرکت می‌کنند تا زمانی که به اندازه کوچک‌تر فشرده شوند و فضای بیشتری برای ذخیره کاغذهای اضافی به شما می‌دهند. در هنگام عدم استفاده، می توانید ردیف ها را به هم فشار دهید تا بسته شوند در حالی که چند راهرو را باز نگه داشته اید که این ویژگی به محرمانه نگه داشتن محتویات ذخیره شده بدون آسیب رساندن به دسترسی کاربران کمک می کند. همچنین می توانید سیستم را با استفاده از درب و قفل مرکزی به صورت کامل قفل نمایید تا سیستم لاک شود و دسترسی افراد غیر به سیستم صلب گردد.

در سیستم های برقی و هوشمند می توانید درصورت نیاز به دسترسی سریع به راهرو، از دستگیره‌های ارگونومیک یا کنترل‌های دکمه‌ای برای جابه‌جایی تا شش راهرو به طور همزمان استفاده کنید. این کار به تلاش فیزیکی کمی نیاز دارد و به شما کمک می کند هر زمان که مشغول هستید در وقت خود صرفه جویی کنید. همانطور که می دانید این قابلیت فقط  در سیستم های بایگانی ریلی برقی و هوشمند وجود دارد و در نوع مکانیکال شما می توانید با چرخاندن فرمان ها به راهروی مربوطه دسترسی پیدا کنید.

با حذف و با کمتر شدن راهرو های ثابت، از هدر رفتن فضای با ارزش کف برای نگهداری،جلوگیری می کنید و ظرفیت فضای خود را تا چندین برابر افزایش می دهید.

مزایای قفسه فلزی ریلی:

مدت هاست که مردم مزایای قفسه فلزی ریلی را می بینند. فضای بیشتری برای ذخیره سازی ایجاد می کند، بهره وری را بهبود می بخشد و ایمنی را در محل کار شما افزایش می دهد. مزایای سیستم بایگانی ریلی بسیار فراتر از مزایای صرفه جویی در فضا است. برای کمک به شما در تصمیم گیری اینکه آیا با نیازهای سند اداری شما مطابقت دارد یا خیر، در مورد برخی از آنها بحث خواهیم کرد.

  • استفاده بهینه از فضا: اگر از قفسه های متحرک به جای جایگزین های سنتی (قفسه های پیچ و مهره ای ثابت) استفاده می کنید، این پتانسیل را دارید که میزان اشغال محیط بایگانی خود را به نصف کاهش دهید.
  • قابل تنظیم است: شرکت‌ های تولید کننده این انعطاف‌پذیری را دارند که سیستم را متناسب با نیازهای تجاری خاص مشتری سفارشی کنند. سیستم‌ ها می‌توانند قفسه‌هایی با عمق قابل توجهی باشند تا از جعبه‌های بایگانی بزرگ محافظت کنند یا اندازه‌گیری‌ های از پیش پیکربندی شده برای قرار دادن فایل‌ های ضروری داشته باشند.
  • سازمان را بهبود می بخشد: قفسه های متحرک ریلی به سازماندهی اسناد کمک می کنند، بنابراین کارمندان می توانند به راحتی اقلام ذخیره شده را بازیابی کنند و بهره وری را افزایش دهند.
  • امنیت را افزایش می دهد: با تعبیه درب و قفل مرکزی، یا مکانیسم‌های قفل معمولی برای کمک به کاهش سرقت احتمالی در آپشن های این سیستم موجود است.
  • مقرون به صرفه: سیستم‌ها می‌توانند در فضای کمتری فضای ذخیره‌سازی بیشتری را فراهم کنند، در حالی که همان منطقه را اشغال می‌کنند درمقابل گزینه‌های سنتی ،استفاده از بایگانی ریلی در همان مساحت سودآورتر و مقرون به صرفه تر می باشد.

برای کمک به بهینه‌سازی فضا، کاهش هزینه‌ها و ماندن در بودجه، کارشناسان می‌توانند قفسه‌ها و کابینت‌های موجود را درست روی کالسکه‌های با تراکم بالا نصب کنند. اگر یک شرکت کوچک، متوسط ​​یا بزرگ با محدودیت های مالی هستید، این کار مفید است. در اینجا به چند دلیل اشاره میکنیم:

  • شما در هزینه های ساخت و ساز مواد و تجهیزات صرفه جویی خواهید کرد در حالی که از چیزهایی که در دست دارید استفاده مجدد می کنید و طول عمر آن را افزایش می دهید.
  • قابلیت بالاتری را برای ساده‌سازی یکپارچه‌سازی و پیکربندی لوازم جانبی ذخیره‌سازی در حالی که به شما امکان می‌دهد انعطاف‌پذیری کامل طراحی داشته باشید، می‌دهد.

زمینه های تخمینی بودجه از 36 تا 46 دلار برای هر پایه ذخیره سازی خطی متغیر است، اما سرمایه گذاری واقعی به مدل انتخابی و استفاده از لوازم جانبی بستگی دارد. برای تعیین هزینه دقیق تر، با کارشناسان فروش در بخش ارتباط با ما مشورت کنید. می توانید با یک متخصص از طریق تلفن صحبت کنید یا یک فرم تماس آنلاین را برای درخواست کمک پر کنید. ما یک مهندس فروش می فرستیم که بتواند فضای تاسیسات شما را به صورت رایگان اندازه گیری کند.

پس از بیش از 25 سال ابتکار و نوآوری شرکت جهان بایگان، سیستم قفسه ریلی متحرک تکامل یافته است و به شما این امکان را می دهد که مزایای یکی از روش های ذخیره سازی مورد علاقه ما را به حداکثر برسانید. در اینجا 8 روشی که سیستم قفسه بندی ریلی می تواند محل کار شما را بهبود بخشد آورده شده است:

  • فضا را افزایش دهید:

با دو برابر کردن ظرفیت ذخیره سازی خود یا با کاهش 50 درصدی فضای ذخیره سازی خود، از فضای فعلی خود بهره بیشتری ببرید. قفسه ریلی این پتانسیل را دارد که ظرفیت ذخیره سازی شما را تا 300 درصد در مقایسه با قفسه های پرکننده جانبی افزایش دهد. این اتفاق تنها با حذف راهروهای بین قفسه های ثابت قدیمی و افزایش ارتفاع و طبقات در سیستم بایگانی ریلی (متناسب با فضای شما) اتفاق می افتد.

  • سازگاری با رشد:

سیستم های قابل برنامه ریزی دارای مزایای طولانی مدت برای ذخیره سازی هستند. این سیستم ها بالاترین تراکم ذخیره سازی را ارائه می دهند و به شما امکان می دهند برای گسترش کوتاه مدت یا بلند مدت در فضاهای موجود برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال شما با سفارش سیستم قفسه ریلی با چشم انداز 10 ساله، میانگین میزان پرونده های خود را در 1 سال برآورد کرده و با توجه به آن ظرفیت مورد نیاز خود برای 10 سال آینده را نیز مشخص میکنید. سپس سیستمی خریداری می کنید که سازگار با رشد شماست، یعنی با افزایش پرونده های خود در سالیان، نیاز به افزودن به این سیستم ندارید؛ چرا که در هنگام خرید محصول برای ذخیره سازی بلند مدت برنامه ریزی کرده و متناسب با نیاز خود این سیستم را خریداری کرده اید.

  • بهبود بهره وری:

شما و کسانی که فضای ذخیره سازی خود را با آنها به اشتراک می گذارید، می توانید مواد ذخیره شده را به سرعت پیدا کنید و زمان را برای کارهای مهم روزانه آزاد کنید. با سیستم کدینگ قفسه ریلی می توانید با کدگذاری و نامگذاری قفسه ها، به راحتی اسناد مورد نیاز خود را پیدا کنید و زمان خود را در رسیدگی به امور مدیریت کنید. لازم به ذکر است در سیستم های هوشمند که قابلیت اتصال سیستم به رایانه وجود دارد، تمامی مدارک داخل قفسه ها در سیستم ثبت شده و دسترسی به آن ها با سرعت بالاتری اتفاق می افتد.

  • ذخیره سازی را سفارشی کنید:

قبلا بار ها و مکرراً درباره این قابلیت سیستم بایگانی ریلی صحبت شده است. سیستم های قفسه فلزی ریلی را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که متناسب با نیازهای ذخیره سازی فردی شما باشد. چه جعبه های حجیم یا پوشه های فایل را ذخیره کنید، سیستم قفسه ریلی گزینه ایده آلی است. قفسه‌ های عمیق و کالسکه‌ های سنگین می‌توانند هر جعبه بزرگ یا بار های سنگین را تحمل کنند، در حالی که اندازه‌ گیری‌ های از پیش پیکربندی شده امکان ذخیره‌ سازی کامل بایگانی را فراهم می‌کنند. شما می توانید هر نوع شی یا اسناد یا مدارک، لوازم، کارتن، جعبه، CD و DVD، نوار های مخصوص و هر نوع وسیله دیگر که نیاز به نگهداری، بایگانی و انبار دارد را در دل این سیستم جای دهید. کافیست در هنگام سفارش محصول، نوع فایل ذخیره سازی خود را با کارشناسان ما به اشتراک بگذارید. آن ها سیستمی متناسب با نیاز شما طراحی کرده و در اختیار شما خواهند گذاشت.

  • امنیت را افزایش دهید:

قفل مرکزی سیستم بایگانی ریلی جهان بایگان

اگرچه دستگاه های قفل در هر سیستم ذخیره سازی متحرک در دسترس هستند، سیستم های قابل برنامه ریزی نهایت امنیت سیستم را از طریق دسترسی الکترونیکی یا از راه دور به شما ارائه می دهند. این تضمین می کند که تنها کسی که دارای اختیارات مناسب باشد می تواند راهروها را باز کند. این قابلیت در سیستم های هوشمند که دارای ریموت کنترل از راه دور هستند و به سیستم رایانه ای متصل هستند میسر است. البته در سیستم بایگانی ریلی مکانیکال نیز اسناد و مدارک از امنیت کافی برخوردار هستند. با تعبیه درب و قفل مرکزی در سیستم قفسه متحرک ریلی فلزی مکانیکال، قفسه های به طور کامل لاک شده و در جای خود ثابت می مانند و دیگر افراد نمی توانند سیستم را به چپ و راست حرکت دهند. در این صورت هیچ راهرویی باز نمی شود و هیچ دسترسی به داخل قفسه ها میسر نیست مگر برای اپراتور مربوطه که کلید قفل مرکزی در دسترس او و در حیطه ی اختیارات او باشد.

  • دسترسی را بهبود بخشید:

با افزایش تراکم مواد ذخیره شده، می توانید انبار خود را به نقطه مورد نیاز خود نزدیک کنید. این به شما امکان دسترسی آسان تر به آنچه را که بیشتر نیاز دارید می دهد و به بهبود کارایی کمک می کند.

  • محیط امن تر:

سیستم های ذخیره سازی برقی بارهای سنگین را با خیال راحت از طریق ورودی الکترونیکی جابجا می کنند. این سیستم های ذخیره سازی بیشترین گزینه ها را برای محافظت از کاربران و مواد ذخیره شده ارائه می دهند.

  • کاهش هزینه ها:

هنگامی که یک قفسه بایگانی سنتی را با یک سیستم ذخیره سازی متحرک مقایسه می کنید، قفسه بندی متحرک می تواند فضای ذخیره سازی شما را با هزینه ای مشابه دو برابر کند یا همان مقدار ذخیره سازی را در نیمی از فضای طبقه با هزینه بسیار کمتر نگه دارد. این عامل در کاهش هزینه های بایگانی بسیار بسیار موثر است.

دیگر هرگز نگران نیازهای ذخیره سازی خود نباشید. فرقی نمی‌کند فایل‌ها را ذخیره می‌کنید یا جعبه‌های حجیم را، قفسه‌بندی متحرک به شما کمک می‌کند تا مواد خود را به طور مؤثر سازماندهی کنید. در این مقاله با تمام مزایای قفسه فلزی ریلی آشنا شدید و دریافتید که این سیستم چه قابلیت های ویژه ای دارد. اکنون می توانید بهترین تصمیم را درباره اسناد و مواد ذخیره سازی خود بگیرید.

با ماهمراه باشید تا در مقالات بعدی بیشتر در این باره صحبت کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بخش فروش تماس حاصل نمایید.

با تشکر از همراهی تک تک عزیزان

 

 

***لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید***

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها