شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

نکات مهم قفسه‌بندی فروشگاه

نکات مهم قفسه‌بندی فروشگاه اولین چیزی است که هنگام ورود نظر مشتریان را به خود جلب می‌کند. حتماً بارها و بارها برایتان اتفاق افتاده که برای خرید یک محصول وارد مغازه یا فروشگاه شده‌اید اما به خاطر ظاهر نامناسب آن و طبقه‌بندی نادرست محصولات سریع آن جا را ترک کرده‌اید. قفسه‌بندی درست و اصولی فروشگاه می‌تواند میزان فروش محصولات آن را چندین برابر افزایش دهد. در این مقاله از جهان بایگان قصد داریم اصول مهم و کاربردی را به شما آموزش دهیم.

در ادامه همراه ما باشید.

وزن استاندارد قفسهبرای قفسه‌بندی فروشگاه‌ها معمولاً از قفسه‌های بایگانی ثابت استفاده می‌کنند. البته تنها نوع قفسه مهم نیست بلکه شما باید یک استراتژی مناسب برای قراردادن محصولات داخل قفسه‌ها در نظر بگیرید تا با توجه به محیط کالاها در همان بدو ورود نظر مشتری را به خود جلب کند. یکی دیگر از عواملی که در قفسه‌بندی محصولات در فروشگاه‌ها باید در نظر گرفته شود، وزن کالای مورد نظر است. اگر کالاهای سنگین در طبقات بالای قفسه قرار بگیرند، احتمالاً ریزش آن‌ها روی سر مشتریان وجود دارد. بنابراین معمولاً کالاهای سنگین را در طبقات پایین‌تر و کالاهای سبک‌تر را در طبقات بالاتر به گونه‌ای قرار دهید که دسترسی کاربران به آن‌ها آسان شود.

آشنایی با انواع قفسه‌های فروشگاهی

قفسه‌های فروشگاهی با توجه به نوع و وزن کالا انواع مختلفی دارند برای مثال اگر شما بخواهید در فروشگاه خود محصولاتی با وزن زیاد قرار دهید، حتماً باید از قفسه‌های مستحکم و بادوام استفاده کنید. برای این کار قفسه‌های فلزی با پیچ و مهره‌های سنگین بهترین گزینه هستند. البته قفسه‌های چرخشی هم می‌توانند مفید باشند اما قبل آن باید کالای مورد نظرتان را در نظر بگیرید.

این نکته را فراموش نکنید که در محیط‌های کوچک خیلی قفسه استفاده نکنید چون باعث کلافگی مشتری می‌شود. استفاده از فضای مناسب و قفسه‌بندی استاندارد باعث می‌شود مشتری محصول خود را در کمال آرامش بدون هیچ دردسری خریداری کند.

مهم‌ترین فواید استفاده از قفسه‌های فروشگاهی

قفسه‌بندی فروشگاه‌ها باعث می‌شود فضای شما زیباتر دیده شود. از طرفی مشتریان می‌توانند محصولات خود را به راحتی تهیه کنند.

نکات مهم قفسه‌بندی فروشگاهنکات مهم چگونگی قرارگیری قفسه‌های بایگانی در فروشگاه

برای استفاده درست و اصولی از قفسه‌های بایگانی در فروشگاه‌ها باید محصولات را به گونه‌ای درون آن‌ها قرار دهید که مشتری بتواند بسته به نیاز خود محصول مورد نظرش را خریداری کند. سعی کنید کالاهای اساسی مانند روغن، قند یا شکر را در دسترس مشتری قرار دهید. از طرفی حتما قفسه‌های فروشگاه خود را پر نگه دارید. خالی بودن قفسه های فروشگاه باعث می‌شود مشتری از خرید خود منصرف شود.

در طبقه‌بندی محصولات خود سعی کنید کالاهای کوچک را در دید بیشتر مشتری قرار دهید. البته گاهی اوقات برای رعایت تناسب کالاها باید بعضی از آن‌ها را ابتدا، وسط یا انتهای طبقه قرار دهید.

در ادامه مهم‌ترین مزایای را به شما معرفی می‌شوند:

  • تحمل وزن بالا،
  • تنوع در رنگ‌بندی قفسه‌های دوطرفه؛
  • ایجاد مقاومت و استحکام بدنه و ضد ضربه بودن؛
  • ساخت ابعاد مناسب طبق سلیقه و نظر مشتری،

از قفسه‌های بایگانی می‌توان در کاربردهای مختلف مانند فروشگاه‌های لوازم خانگی، نان، تره‌بار، میوه، پوشاک و… استفاده کرد.

امکان کنترل سریع و آسان کالاها با استفاده از قفسه‌بندی فروشگاه‌ها وجود دارد.

در مقاله نکات مهم قفسه‌بندی فروشگاه جهان بایگان سعی کردیم اصول این کار در فروشگاه‌ها را به شما آموزش دهیم. شما می‌توانید برای سفارش این محصولات با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

فایل ریلی

معرفی بهترین سیستم بایگانی ادارات

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همراهان گرامی، از تاریخ 14فروردین ماه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

0 روز 0 ساعت 0 دقیقه 0 ثانیه!