شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

مهم‌ترین کاربردهای بالابر در انبارهای صنعتی

مهم‌ترین کاربردهای بالابر در انبارهای صنعتی بسیار وسیع و گسترده است. بالابرها معمولاً کار حمل و نقل کالاهای سنگین را برای انبارداران بسیار راحت می‌کنند. بالابرهای صنعتی معمولاً با توجه به تجهیزات و لیفتراک‌ها می‌توانند متفاوت باشند. انبارداران معمولاً با توجه به فضای خود ارتفاع بالابرهای صنعتی را تنظیم می‌کنند. در این مقاله از جهان بایگان همراه ما باشید تا کاربردهای بالابر در انبارهای صنعتی را به شما معرفی کنیم.

قبل هر چیز بیایید با بالابرهای صنعتی آشنا شویم.

بالابر صنعتی چیست؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه ها در انبارهای صنعتی دسترسی به کالاهایی است که در ارتفاعات بیشتر قرار داده شده‌اند. برای دسترسی راحت‌تر به این کالاها از وسیله‌ای به نام بالابر صنعتی استفاده می‌شود. بالابرها معمولا از یک بخش متحرک تشکیل شده‌اند که رو به بالا حرکت می‌کند. در هر بالابر از یک کابین استفاده می‌شود که ایمنی آن را افزایش می‌دهد. بالابرها با توجه به نوع کاربرد در انبارهای صنعتی استفاده شده و هر کدام مزیت‌های خاص خود را دارند.

مهم‌ترین کاربردهای بالابر در انبارهای صنعتیآشنایی با انواع بالابر در انبارهای صنعتی

بالابرهای مورد استفاده در انبارهای صنعتی از تنوع زیادی برخوردار هستند که می‌توانید آن را بر اساس استانداردهای مختلف دسته‌بندی کنید. بالابرها بر اساس کاربرد می‌توانند در دسته‌های زیر طبقه‌بندی شوند:

بالابرهای صنعتی ثابت

همانطور که از نام این تجهیزات مشخص است، ثابت و بدون حرکت هستند و در بیشتر موارد امکان جابجایی در انبارها وجود ندارد. بالابرها م عمولا روی دیوار نصب شده و بخش متحرک آن‌ها به صورت عمودی روی آن‌ها قرار می‌گیرد. از  مهم‌ترین کاربردهای بالابرهای صنعتی ثابت می‌توان به حمل و نقل کالاها بین طبقات مختلف قفسه‌ها اشاره کرد. این بالابرها گزینه‌های مناسبی برای چیدن کالا در قفسه‌های پانل راک به حساب می‌آیند.

کاربرد بالابرهای متحرک در انبارهای صنعتی

یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین کاربردهای بالابر در انبارهای صنعتی هستند که اغلب دارای چرخ بوده و می‌توانید بسته به نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید. این بالابرها گزینه‌های کاربردی برای تعمیر تأسیسات در سقف‌های انبار است. بالابرهای متحرک معمولاً در جهت‌های افقی و عمودی قرار گرفته و هرکدام کاربردهای خاص خود را در انبارهای صنعتی دارند.

از بالابرهای صنعتی می‌توانید برای گروه‌بندی منابع تأمین انرژی استفاده کنید. در حالت کلی در انبارهای صنعتی بیشتر از بالابرهای آکاردئونی استفاده می‌شود.

مهم‌ترین دلایل استفاده از بالابرهای صنعتی

سؤالی که اغلب کاربران از ما می‌پرسند این است که چرا در انبارهای صنعتی از بالابر استفاده می‌کنیم؟ از مهم‌ترین دلایل استفاده از این بالابرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حمل و نقل راحت

اولین و مهم‌ترین دلایل استفاده از بالابرهای صنعتی، حمل و نقل راحت کالاهای سنگین و افزایش ایمنی و بهره‌وری انبارهاست. اغلب کالاهایی که در انبارها قرار داده می‌شوند وزن بسیار بالایی داشته و حمل آن ها اصلاً کار راحتی نیست. در این شرایط بهتر است از بالابرهای مترک و ثابت استفاده کنید.

سرویس تؤسیسات در سقف

با استفاده از بالابرهای صنعتی افراد و اپراتورهای انسانی می‌توانند به راحتی به تجهیزاتی از جمله سیستم‌های تهویه، کابل برق و … دسترسی کامل داشته باشند.

بازرسی آسان قفسه‌های بالایی انبار

یکی ازمهم‌ترین کاربردهای بالابر در انبارهای صنعتی برای جلوگیری از خراب شدن کالاها که باید به طور مرتب و دوره‌ای انجام شود، بازرسی سازه قفسه است. برای این کار بهتر است از بالابرهای هیدرولیکی نفربر استفاده  کنید. به علاوه این بالابرها برای حمل کالا در انبارهای صنعتی گزینه‌های مناسبی هستند.

بالابر هیدرولیکیبالابر یا لیفتراک

لیفتراک یک نوع ماشین صنعتی است که اغلب برای جابجایی و حمل و نقل کالاها به کار می‌روند. لیفتراک‌ها از نظر نوع و کاربرد شباهت بسیاری با بالابر دارد. الان به طور کامل نمی‌توان مشخص کرد که بالابر صنعتی کاربرد بیشتری در انبار دارد یا لیفتراک؟

شما می‌توانید بسته به محیط و شرایط خود از لیفتراک و بالابر استفاده کنید.

آیا تاکنون تجربه استفاده از بالابر در انبار صنعتی خود را داشته‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است، نظراتتان را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

بایگانی ریلی

نکات مهم قفسه‌بندی فروشگاه

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همراهان گرامی، از تاریخ 14فروردین ماه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

0 روز 0 ساعت 0 دقیقه 0 ثانیه!