شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

ابعاد مناسب برای قفسه‌بندی کابینت آشپزخانه

ابعاد مناسب برای قفسه‌بندی کابینت آشپزخانه

در این مقاله از جهان بایگان قصد داریم ترفندهای شناسایی ابعاد مناسب برای قفسه‌بندی کابینت آشپرخانه را به شما توضیح دهیم. این روزها اغلب افراد دغدغه دکوراسیون داخلی منزلشان را دارند. این مشکل برای افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند، بیشتر به چشم می‌خورد. با توجه به اینکه فضای آشپزخانه‌های امروزی کوچکتر از آشپزخانه‌های سنتی است. تعیین فضای مناسب برای قفسه‌بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. اما سؤال اصلی این است که برای قفسه‌بندی کابینت آشپزخانه باید چه فاکتورهایی را در نظر بگیرید؟

در ادامه همراه ما باشید تا به این سؤال شما پاسخ مناسبی بدهیم.

یکی از مهم‌ترین موارد در دکوراسیون داخلی آشپزخانه منازل، اندازه و تناسب بین استانداردهای طراحی است. زمانی که بین وسایل منزل هماهنگی وجود داشته باشد، حس بهتری به افراد خانواده منتقل شده و زیبایی فضای شما چندین برابر می‌شود. اگر قصد عوض کردن کابینت‌های منزلتان را دارید، بهتر است اندکی درباره ابعاد مناسب کابینت‌های زمینی و دیواری اطلاعات کسب کنید.

ابعاد کابینت آشپزخانه

ابعاد مناسب برای قفسه‌بندی کابینت دیواری آشپزخانه

منظور از ابعاد کابینت همان طول، عرض یا ارتفاع آن است. تمام موارد مربوط به فاصله بین کابینت‌های زمینی، دیواری، هود، تناسب بین کابینت‌های پایه سینک ظرفشویی و… دارای ابعاد و استانداردهای مخصوص خود هستند که باید در قفسه‌بندی مد نظر شما قرار بگیرند. بعضی از این استانداردها صرفاً جنبه کاربری داشته ولی بعضی دیگر از لحاظ ایمنی مورد توجه قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال فاصله هود و اجاق گاز نباید از یک حد مشخص کمتر یا بیشتر شود. همچنین استاندارد قفسه‌بندی کابینت‌های بالایی حدود 45 تا 50 سانتی متر است. اگر ارتفاع نصب کابینت بالایی خیلی نزدیک به کابینت زمینی در نظر گرفته شود، موقع برداشتن لوازم داخلی دچار مشکل می‌شوید.

قفسه بندی کابینت

استاندارد کابینت‌های پایه آشپزخانه

کابینت‌های پایه معمولا روی زمین قرار داشته و به صورت یک درب یا 2 درب استفاده می‌شود. در طراحی این نوع کابینت‌ها می‌توانید ترکیبی از درب و کشو را استفاده کنید. عمق کابینت‌های زمینی معمولاً 58 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود که با در نظر گرفتن کانتر به 63 سانتی‌متر هم می‌رسد.

ارتفاع استاندارد در این کابینت‌ها حدود 83 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

ابعاد استاندارد کابینت‌های دیواری آشپرخانه

کابینت‌های دیواری به وسیله پیچ و رولپلاک به دیوار نصب می‌شوند. در بعضی مواقع بدنه‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. توصیه می‌کنیم لوازم سنگین خود را در این بخش از کابینت‌ها نگهداری نکنید چون ممکن است سنگین شده و کابینت از جای خود کنده شود.

عمق این کابینت‌ها معمولاً بین 30 تا  58 سانتی‌متر است که قابل تغییر هم هستند. همچنین عرض کابینت‌های یک درب یا 2 درب 72 سانتی‌متر است.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نصب و استفاده از کابینت‌های دیواری در نظر گرفته شود، ارتفاع کابینت و فاصله بین کانتر و سقف آشپزخانه است. در صورتی که کابینت دیواری شما روی یک دیوار خالی گذاشته شده باشد، جای تغییر بیشتری برای آن وجود دارد. ارتفاع این کابینت‌ها گاهی به 133 سانتی‌متر هم می‌رسد. البته این اندازه نباید از سطح کانتر پایین تر در نظر گرفته شود.

استاندارد قفسه‌بندی کابینت‌های بلند آشپزخانه

کابینت‌های بلند معمولاً در آشپزخانه‌های دارای ارتفاع استفاده می‌شود. نکته مهمی که در این شرایط باید در نظر گرفته شود این است که کابینت‌های بلند معمولاً در مواقع عادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اگر فضای خالی بین کابینت و سقف حذف شود. در این صورت ارتفاع کابینت بین 205 تا 235 سانتی‌متر می‌شود. عمق مناسب هم باید 30 سانتی‌متر در نظر گرفته شود.

ابعاد مناسب برای قفسه‌بندی کابینت آشپزخانه مدرن

بهترین کار برای ساخت این است که مشخصات افراد به خصوص قد آن‌ها را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ممکن است فرد در برداشتن وسیله از کابینت دچار مشکل شود. معمولاً این مشکل برای افراد قد کوتاه بیش از دیگران اتفاق می‌افتد.

قفسه‌بندی کابینت آَشپزخانه در جهان بایگان

جهان بایگان یکی از شرکت‌های طراحی و تولید قفسه‌های ریلی، بایگانی و… است که تقریباً 7 سال است در این زمینه فعالیت می‌کند. کارشناسان ما در این شرکت پاسخگوی تمام نیازهای شما در زمینه طراحی و نصب قفسه می‌باشند. جهت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

فرمان آلومینیومی شرکت جهان بایگان

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها