شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

قفسه بندی فروشگاه چیست؟

قفسه بندی فروشگاه چیست؟

انوع قفسه بندی فروشگاه

قفسه بندی و قفسه های فروشگاهی از جمله تجهیزات خرده فروشی ضروری هستند که توسط سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

قفسه های فروشگاهی با نمایش انواع اقلام به مشتریان نقش مهمی در توسعه کسب و کار و فروش محصولات دارند. از این قفسه ها برای نمایش روزنامه، لوازم التحریر، مواد غذایی بسته بندی شده، قطعات صنعتی، سخت افزار کامپیوتر، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. حضور آنها باعث افزایش کارایی، فروش و تشویق مشتریان به خرید می شود.

انواع قفسه بندی فروشگاهی

انواع قفسه بندی های فروشگاهی دو نوع اصلی دارند: قفسه های یک طرفه و قفسه های دو طرفه.

  • قفسه های یک طرفه: قفسه های یک طرفه به دو نوع خود ایستا و یک طرفه تقسیم می شوند. از آنها می توان برای نگهداری وسایل سنگین در فروشگاه ها استفاده کرد. این قفسه ها به سیستم های قفسه فروشی گوندولا معروف هستند و از یک پایه افقی و ستون های عمودی برای نصب قفسه ها تشکیل شده اند. گوندولاها را می توان در مرکز فروشگاه یا انتهای راهروها قرار داد و معمولا برای نمایش کالاهایی مانند بسته بندی مواد غذایی، لوازم آرایشی، قطعات خودرو و نوشیدنی ها استفاده می شود. آنها به ایجاد فضای دلپذیر در فروشگاه ها، به حداکثر رساندن فضا و افزایش سود کمک می کنند و برای هر فضایی مناسب هستند.
  • قفسه های دو طرفه: قفسه بندی های دو طرفه به دلیل تطبیق پذیری و نصب آسان، انتخابی محبوب برای فروشگاه ها هستند. این قفسه‌ ها را می‌توان به راحتی در فروشگاه جابه‌جا کرد و با تغییر تعداد قفسه ‌ها، عمق و ارتفاع آن‌ها را برای قرار دادن محصولات مختلف تنظیم کرد. قفسه های دو طرفه در حالی که ممکن است سنگین باشند و برای جابجایی نیاز به قدرت دارند، با داشتن ارتفاع مناسب و مرتب نگه داشتن محصولات برای دسترسی آسان مشتری، فضا را به حداکثر می رساند. این قفسه ها در شکل ها و رنگ های متنوعی موجود هستند که آنها را برای مشتریان جذاب می کند و شانس دیده شدن محصولات را افزایش می دهد. قفسه های دو طرفه برای انواع فروشگاه ها و سوپرمارکت ها مناسب هستند و با لوازم جانبی مانند سبد همراه هستند.

ویژگی های قفسه بندی خوب چیست؟

از جمله ویژگی های قفسه بندی فروشگاهی خوب این است که باید به راحتی جمع‌آوری و جدا شود و امکان انعطاف‌پذیری در تنظیم مجدد چیدمان فروشگاه را فراهم کند. همچنین باید از نظر ارتفاع و عرض قابل تنظیم باشد تا اندازه های مختلف محصولات را در خود جای دهد. دوام یکی دیگر از ویژگی های کلیدی یک قفسه بندی فروشگاهی خوب است زیرا باید بتواند وزن محصولات را بدون خم شدن یا شکستن تحمل کند و ایمنی محصولات و مشتریان را تضمین کند. همچنین یک قفسه خوب باید از متریال درجه یک ساخته شده باشد تا کمترین میزان آسیب پذیری را داشته باشد. در ادامه میتوانید قفسه بندی فروشگاه باید چگونه باشد را بخوانید.

قفسه بندی فروشگاه چیست

علاوه بر این، یک قفسه فروشگاه خوب باید از نظر زیبایی شناسی مناسب باشد، ظاهر کلی فروشگاه را بهبود بخشد و مشتریان را جذب کند. رنگ و طرح قفسه باید مکمل برند و تم فروشگاه باشد. همچنین رنگ قفسه باید به گونه ای باشد که در هنگام جابجایی محصولات آسیب نبیند و از روی قفسه پاک نشود. با در نظر گرفتن این ویژگی ها هنگام انتخاب قفسه های فروشگاه، خرده فروشان می توانند یک نمایشگر مناسب و از نظر بصری جذاب ایجاد کنند که به طور ویژه محصولات آنها را به نمایش بگذارد.

ساختار قفسه بندی های فروشگاهی

ساختار قفسه بندی های فروشگاهی به عوامل مختلفی همچون نوع محصول و وزن آنها بستگی دارد. به طور معمول قفسه پایه، واقع درقسمت پایین سازه قفسه بندی فروشگاهی، در موقعیت افقی ثابت است و نمی توان آن را جابجا کرد. برای نگهداری سنگین ترین اقلام طراحی شده است و مانند قفسه های بالایی به بازوها یا ستون های پشتیبانی اضافی نیاز ندارد. قفسه پایه اغلب عمیق تر از قفسه های بالایی است تا پایداری و دید محصول را افزایش دهد.

در برخی موارد، تمام قفسه های یک فروشگاه ممکن است عمق یکسانی داشته باشند. قفسه های فروشگاه معمولا از موادی مانند آلومینیوم، فولاد، چوب یا پلاستیک ساخته می شوند.

انوع قفسه بندی فروشگاه

 انواع مختلف سیستم قفسه بندی از جمله قفسه های توری، قفسه های پیچ و مهره ای، قفسه های پیش ساخته بدون پیچ، قفسه های اداری، سیستم های قفسه های سبک و سنگین و قفسه های راک در فروشگاه ها برای نمایش موثر محصولات استفاده می شود.

تمیز کردن قفسه فروشگاه

نگهداری مناسب شامل تمیز کردن دوره ای قفسه ها با استفاده از دستمال نرم و مرطوب می تواند تضمین کند که این قفسه ها برای چندین دهه بدون نیاز به تعویض مکرر دوام می آورند و در نهایت سود فروشگاه را از طریق استفاده کارآمد از فضا و دید محصول افزایش می دهد.

سخن پایانی

وقتی نوبت به اجرای قفسه بندی های فروشگاه می رسد، استخدام نصاب های حرفه ای بسیار مهم است. نصب نادرست می تواند منجر به ضررهای قابل توجهی شود. هنگامی که نصب کننده مناسب را انتخاب کردید، آنها به شما در ایجاد بهترین چیدمان و سیستم قفسه بندی برای فروشگاه شما کمک می کنند. همچنین هنگام نصب دقت کنید که فضای کافی بین قفسه ها وجود داشته باشد تا مشتریان بتوانند به راحتی در بین آن ها حرکت کنند. با کمک نصاب های حرفه ای می توانید یک سیستم قفسه بندی جذاب و کاربردی در فروشگاه خود ایجاد کنید.

سوالات متداول

چگونه می توانم از افتادن اقلام در قفسه فروشگاه ها جلوگیری کنم؟

برای جلوگیری از افتادن اقلام در قفسه‌ های فروشگاه، از جداکننده‌ های قفسه، سازمان ‌دهنده یا پایه‌ های نگهدارنده استفاده کنید. اینگونه میتوانید محصولات را ایمن و منظم نگه دارید.

 بهترین راه برای سازماندهی قفسه های فروشگاه چیست؟

بهترین راه برای سازماندهی قفسه های فروشگاه بر اساس دسته بندی، برند یا نوع محصول است تا مشتریان راحت تر بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

چگونه می توانم اندازه و نوع قفسه فروشگاه را برای فضای خود تعیین کنم؟

چیدمان و ابعاد فروشگاه خود و همچنین انواع محصولاتی که قرار است نمایش دهید را در نظر بگیرید. فضای موجود را اندازه بگیرید و قفسه هایی را انتخاب کنید که به راحتی و بدون شلوغی فضا مناسب باشند.

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها