شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

قفسه بایگانی ثابت

قفسه بایگانی ثابت

قفسه بایگانی ثابت شکل و شمایل جدیدتری از قفسه های بایگانی است که به عنوان یک نمایشگر عالی برای به نمایش گذاشتن محصولات به کار می رود.

یکی از کاربردهای متداول از قفسه بایگانی ثابت در کتابخانه ها است که که برای به نمایش گذاشتن هر چه بهتر کتاب ها به کار می رود.استفاده از این محصول کارآمد موجب ذخیره سازی با هدف به نمایش گذداشتن اسناد و مدارک است.

از ویژگی های قفسه بایگانی ثابت می توان به قابل تنظیم بودن  با انعطاف پذیری بالا برای انبساط و سازگار بودن با اکثر سیستم های شیار دوقلو را نام برد. از این محصول در دفاتر اداری، مدارس، فروشگاه ها، کتابخانه ها، دانشگاه ها و دفاتر کار استفاده می شود.درهر سازمان و موسسه ای و حتی در خانه های مدرن امروزی نیز وجود قفسه بایگانی آن هم از نوع ثابت اهمیت بالایی دارد.

استفاده از این محصول برای مدیریت کردن اسناد کارآیی بالایی دارد از طرفی موجب سازماندهی کردن، حفظ امنیت و دسترسی راحت تر به اسناد و مدارک مربوطه می شود. در ادامه ما به بررسی نکات مربوط به قفسه بایگانی ثابت ، مزیت ها و کاربردهای  آن می پردازیم. بنابراین ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

قفسه بایگانی ثابت

اهمیت استفاده از قفسه بایگانی ثابت

در هر سازمان، اداره و موسسه ای به طور معمول حجم زیادی از اسناد، مدارک، نامه ها و پوشه های اداری نگهداری می شود که همه این موارد نیازمند مدیریت و ذخیره سازی مناسب است.

به عنوان مثال در یک دفتر فروش، هر فروشنده ای نیازمند اسناد و پرونده ای است که این اسناد و مدارک با گذشت زمان حجم تر خواهند شد که نمی توان آن را در قفس های سنتی ساده نگهداری کرد. به همین دلیل وجود قفسه بایگانی ثابت می تواند در این راه کارساز باشد و به عنوان بهترین راه حل برای ذذخیره سازی و نگهداری اسناد و مدارک به کار رود.البته طراحی قفسه ها باید براساس ظرفیت مورد نیاز، فضای بایگانی و همچنین نوع پرونده ها انجام گیرد.

انواع قفسه های بایگانی ثابت

انواع مختلفی از قفسه بایگانی در طرح ها و شکل های مختلف وجود دارد که هر کدام از آن ها ویژگی ها و کاربردهای متنوعی دارند.

از قفسه های بایگانی می توان، قفسه بایگانی ثابت فلزی، کمد بایگانی ثابت چوبی، کمد بایگانی ثابت فلزی، قفسه بایگانی چرخ دار ، قفسه بایگانی فلزی ثابت پیچ و مهره، قفسه بایگانی پلاستیکی، قفسه بایگانی ریلی و همچنین قفسه بایگانی دوار را نام برد.

هر کدام از این قفسه های بایگانی با توجه به ساختار و طراحی متنوعی که دارند دارای برخی از قابلیت های مختلف نیز هستند. این قفسه ها یه عنوان یکی از مدرن ترین تجهیزات در دفاتر اداری، موسسات، کتابخانه ها و … در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.استفاده از این قفسه ها در مکان های مورد نظر موجب ایجاد فضای بیشتر و بهینه سازی راحت تر از فضای کم نیز می شود .

علاوه بر این موارد با ستفاده از این تجهیزات موثر و کارآمد ظاهری زیبا و امنیت کافی در مکان مورد نظر برای نگهداری طولانی مدت از اسناد و مدارک فراهم می شود.

فرق بین قفسه بایگانی ثابت و ریلی

 همان طور که بیان کردیم انواع متنوعی از قفسه بایگانی موجود است که می توان ثابت و ریلی را به عنوان متداول ترین نوع قفسه بایگانی نام برد. از هردوی این قفسه بایگانی جهت ذخیره سازی و نگهداری اسناد و مدارک استفاده می شود.اما تفاوت بین قفسه بایگانی ثابت و ریلی چیست؟ در ادامه از زوایای مختلف این دو قفسه بایگانی را با هم مقایسه می کنیم تا بهتر به تفاوت هر کدام از این دو محصول پی ببرید.

بهره وری از فضای مورد نظر

در رابطه به فضای مورد نظر جهت نگهداری از اسناد و مدارک مربوطه می توان بیان کرد که قفسه بایگانی ریلی نسبت به قفسه بایگانی ثابت فضای بیشتری برای ذخیره سازی اسناد و مدارک دارد و این رقم تا 70 درصد افزایش پیدا می کند.البته در قفسه بایگانی ثابت  به دلیل فاصله بین قفسه ها، فضای زیادی در این بین به هدر می رود و فضای پرت و غیر قابل استفاده نیز در آن بیشتر وجود دارد.

سهولت و دسترسی راحت تر  به محتویات

در قفسه بایگانی ریلی به دلیل حرکت قفسه ها به صورت چپ و راست، دسترسی به محتویات قفسه ها راحت تر است. با این حال دسترسی به اسناد و مدارک راحت تر انجام می شود. اما استفاده از قفسه بایگانی ثابت نیاز به صرف وقت و انرژی بیشتری است.

قیمت قفسه بندی ثابت فلزی

از مهمترین مواردی که در انتخاب و خرید قفسه بایگانی  بسیار مورد توجه قرار می گیرد، قیمت آن است. قیمت و هینه نصب آن از مهمترین مواردی است که بر قیمت کل قفسه بایگانی تاثیر بسزایی می گذارد . با این حال نمی توان قیمت مشخصی را برای قفسه بایگانی تعیین کرد بلکه قیمت ان بستگی به هزینه نصب ان نیز دارد.

از موارد مهم در تعیین قیمت قفسه بایگانی می توان جنس بدنه، تجهیزات جانبی، تعداد طبقات و ردیف ها را نام برد. به طور مثال اگر تعداد قفسه ها زیاد باشد قیمت و هزینه مورد نظر نیز افزایش پیدا می کند. با این حال برای استعلام گرفتن از قیمت قفسه بایگانی ثابت می توان با کارشناسان مجموعه خرید و فروش قفسه بایگانی در ارتباط باشید.

قفسه بایگانی ثابت

خرید قفسه بندی ثابت

خرید قفسه بایگانی ثابت مستلزم در نظر گرفتن برخی از نکات مهم و ضروری در این رابطه است.مهمترین مواردی که در انتخاب قفسه بایگانی ثابت باید در نظر گرفت شامل نوع کالا، وزن کالا،  شرایط محیطی انبار است.

البته نحوه دسترسی به محتویات در قفسه های بایگانی با توجه به ساختاری که دارند با یکدیگر متفاوت است. یکی از موارد مهم در انتخاب قفسه بایگانی  ثایت این است که کفپوش به کار رفته در سیستم های قفسه بندی با یکدیگر متفاوت است که در زمان خرید باید به آن توجه داشته باشید. بنابراین بهترین راهکار برای خرید قفسه بایگانی ثابت ، استفاده از تجربیات فعالان در حوزه خرید و همچنین متناسب بودن قفسه بایگانی با شرایط انبار و نوع کالا است.

سخن پایانی

قفسه بایگانی ثابت به عنوان یک ابزار کارآمد برای ذخیره سازی به حساب می آید که از آن برای نظم دهی اسناد و داده ها، نظم و بهره وری اسناد و مدارک استفاده می شود.استفاده از قفسه بایگانی موجب نظم دهی پرونده ها، پوشه ها و اسناد و مدارک می شود و به راحتی می توان به این محتویات در قفسه ها دسترسی داشت و از طرفی امنیت و محرمانه بودن همه این موارد را فراهم می کند.

از ویژگی های قفسه بایگانی ثابت می توان به قابل تنظیم بودن  با انعطاف پذیری بالا برای انبساط و سازگار بودن با اکثر سیستم های شیار دوقلو را نام برد. از این محصول در دفاتر اداری، مدارس، فروشگاه ها، کتابخانه ها، دانشگاه ها و دفاتر کار استفاده می شود.

درهر سازمان و موسسه ای و حتی در خانه های مدرن امروزی نیز وجود قفسه بایگانی آن هم از نوع ثابت اهمیت بالایی دارد. استفاده از این محصول برای مدیریت کردن اسناد کارآیی بالایی دارد از طرفی موجب سازماندهی کردن، حفظ امنیت و دسترسی راحت تر به اسناد و مدارک مربوطه می شود.

سوالات متداول قفسه بایگانی ثابت

  1. مزیت های قفسه بایگانی ثابت در انبار چیست؟
    از مهمترین مزیت های استفاده از قفسه بایگانی ثابت می توان  به تنوع بالا در قفسه ها، استحکام بالا در برابر وزن سنگین، قابلیت تنظم ارتفاع ردیف ها و همچنین تعداد طبقات بالا با توجه به شرایط محیط مورد نظر را نام برد.
  2. معایب قفسه بایگانی ثابت چیست؟
    قفسه بایگانی ثابت با توجه به مزیت های زیادی که دارد دارای معایب بیشماری نیز هست که می توان از معایب آن به عدم امکان جابه جایی راحت، نیاز به فضای خالی برای هر ردیف و همچنین تغییر در نحوه چیدمان ردیف ها را نام برد.
  3. از قفسه بایگانی ثابت در چه مکان هایی استفاده می شود؟

    فروشگاه های بزرگ و سوپرمارکت ها

    در انبار کارگاه و کارخانجات

    استفاده از آن در انبار و نگهداری از قطعات یدکی

    انبارکردن کارخانجات مواد غذایی

    انبار سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی

  4. چرا شرکت ها همچنان از قفسه های بایگانی استفاده می کنند؟
    به طور کلی، قفسه های  بایگانی یکی از تجهیزات ضروری از مبلمان اداری هستند که مزایای زیادی برای سازماندهی، امنیت، صرفه جویی در فضا، مقرون به صرفه بودن و ظاهر حرفه ای دارند. هر اداره باید حداقل چند قفسه بایگانی داشته باشد تا به سازماندهی و در دسترس نگه داشتن اسناد و موارد مهم کمک کند.
به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها