شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

فایل ریلی بایگانی چیست ؟

فایل ریلی بایگانی چیست ؟

فایل ریلی بایگانی چیست ؟

با سلام و درود خدمت همراهان گرامی شرکت جهان بایگان

از اینکه همواره با ما بوده اید سپاسگزاریم. امروز با شما هستیم با مقاله ای در مورد فایل ریلی بایگانی؛ همانطور که می دانید پیشرفت علم و دانش بر تکنولوژی هم تاثیر گذاشته و روز به روز شاهد سیستم های پیشرفته ای هستیم که زندگی را بر آدمی آسان تر می کند.

در هر صنعتی شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم که بایگانی نیز جدا از این نیست. فایل ریلی بایگانی نوعی سیستم پیشرفته بایگانی می باشد که با حذف فضاهای اضافه در بایگانی، 80 درصد بر ظرفیت بایگانی افزوده و سیستمی منحصر به فرد پدید آورده است. این سیستم هم در نوع مکانیکال و هم در نوع برقی (نیمه هوشمند و تمام هوشمند) طراحی و تولید گردیده است.

از مزایای این نوع از بایگانی میتوان به موارد زیادی اشاره کرد که در ادامه تعدادی از آن را نام می بریم:

  • افزایش ظرفیت بایگانی تا 80 درصد
  • صرفه جویی در فضا
  • حفظ اسناد و مدارک از پوسیدگی و نابودی
  • طراحی سیستم ها با توجه به ابعاد فضای شما
  • تولید در طول های متفاوت
  • امکان بایگانی اسناد، مدارک و اشیا مختلف (اعم از کتاب، مجله،CD ،DVD ، کارتن، هرباریوم، لوازم آزمایشگاهی، دارو، مواد غذایی و …)
  • امکان جابجایی و دمونتاژ مونتاژ فایل ریلی بایگانی و انتقال آن از محلی به محل دیگر
  • امکان تعمیر و سرویس تک تک قطعات در صورت بروز مشکل
  • امکان تغییر رنگ سیستم
  • امکان سفارش سیستم در طرح MDF
  • قیمت مناسب
  • پیشرفت علم بایگانی و انبارداری
  • و …

فایل ریلی بایگانی مشکل کمبود فضا در بیشتر شرکت ها و موسسات که یکی از اصلی ترین مشکل ها در بایگانی اسناد و مدارک می باشد و استفاده از فضای کم دغدغه آن ها است را حل کرده است. همانطور که گفته شد بایگانی ریلی نوعی سیستم قفسه بندی متحرک است که با اشغال فضای کم و ارائه فضای ذخیره و بایگانی بیشتر خدمت بهتری را به اپراتور خود ارائه می دهد. این ویژگی بازدهی این محصول را بالا برده و باعث می شود جزو پر تقاضا ترین سیستم ها باشد علی الخصوص برای آنان که به فضای محیط کار خود اهمیت می دهند.

عملکرد فایل ریلی بایگانی :

با توجه به توضیحات بالا در می یابیم که فایل ریلی بایگانی از تعدادی قفسه متحرک تشکیل شده است که بر روی ریل حرکت کرده و با اشغال فضای کم، بیشترین ظرفیت را برای بایگانی ایجاد می کنند.

این سیستم با استفاده از فرمان هایی که بر روی نمای آن تعبیه شده حرکت میکند و با توجه نوع گردش ( در جهت عقربه های ساعت و یا خلاف جهت عقربه های ساعت ) به چپ و راست حرکت میکند. این سیستم با حذف راهرو های بین قفسه ها، ظرفیت بایگانی را تا 80% افزایش داده و بیشترین بهره وری را از فضا ایجاد می کند.

ابعاد فایل ریلی بایگانی :

ابعاد این سیستم به صورت سفارشی با توجه به فضای بایگانی شما طراحی و ساخته می شود. این سیستم در طول های 1 تا 8 متری، ارتفاع 190 تا 240 سانتی متر و در عمق های مختلف بسته به نوع بایگانی تولید می شود.

به طور مثال ، قفسه های عمق 60 سانتی متر برای بایگانی زونکن ( به صورت دو طرفه )، عمق 70 سانتی متر برای بایگانی پوشه، عمق 50 سانتی متر برای بایگانی کتاب و … می باشد.

انواع فایل ریلی بایگانی :

سیستم قفسه ریلی که جهت بایگانی انواع مختلف اسناد، مدارک، وسایل از پوشه و زونکن گرفته تا فرش و پنل های آزمایشگاهی، براساس ظاهر و کارایی تقسیم بندی می گردد.

اگر بخواهیم این محصول را از لحاظ ظاهری تقسیم بندی نمائیم به دو نوع کلی تمام فلز و ترکیب فلز و چوب (MDF) میتوان اشاره داشت.

تقسیم بندی دیگری که در سیستم بایگانی ریلی موجود است، مربوط به نوع فرمان حرکتی آن می باشد. انواع بایگانی ریلی از لحاظ حرکتی شامل سه نوع بایگانی ریلی مکانیکال (دستی) و قفسه ریلی هوشمند می باشد.

قیمت فایل ریلی بایگانی :

عوامل بسیاری زیادی در تعیین قیمت فایل ریلی بایگانی موثرند. بنا به مشخصات فنی قطعات تولید شده ای که هر تولید کننده در تولید این سیستم استفاده میکند، قیمت سیستم های تمام شده با یکدیگر متفاوت است. البته لازم به ذکر است که تفاوت کیفیت قطعات تولیدی، موجب تفاوت قیمت بین تولیدکنندگان مختلف می شود.

عوامل بسیار دیگری در قیمت گذاری این محصول موثرند. مثل : نوع سیستم، ابعاد سیستم، شرکت تولید کننده، متریال مصرفی، مشخصات متریال مصرفی و …
توجه به این عوامل و کیفیت سیستم از ضرورت ها در هنگام خرید می باشد.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

ارتباط با ما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همراهان گرامی، از تاریخ 14فروردین ماه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

0 روز 0 ساعت 0 دقیقه 0 ثانیه!