شرکت جهان بایگان، برترین تولیدکننده تجهیزات بایگانی | تاریخ تاسیس: 1375/12/25 (27 سال سابقه)

خطرات شغل انبارداری

شغل انبارداری معمولاً خطراتی به همراه دارد که در این مقاله سعی می‌کنیم برخی از مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. خطرات این شغل می‌تواند بسته به نحوه چیدن کالاها، شرایط محیطی یا … تغییر کند. پیشنهاد می‌کنیم قبل ورود به این حرفه حتماً این خطرات را در نظر گرفته و با چشم باز انتخاب خود را انجام دهید.

مهم‌ترین خطرات شغل انبارداری

شغل انبارداری در برخی موارد سلامت جانی افراد را تحت تأثیر قرار داده و ممکن است چالش‌های مالی یا روحی زیادی برای افراد به وجود بیاورد. در این مقاله از جهان بایگان سعی می‌کنیم مهم‌ترین مشکلات و خطرات افراد در شغل انبارداری را به شما معرفی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

خطرات شغل انبارداری

ریزش کالاها از قفسه‌های انبار

از سیستم‌های قفسه‌بندی انبار در محیط‌های صنعتی و نیمه صنعتی استفاده می‌شود. کالاها با توجه به اندازه و وزن در طبقات جداگانه قرار می‌گیرند. در صورتی که از قفسه‌های بی‌کیفیت استفاده کرده یا آن‌ها را به طور مناسب نصب نکنید، این احتمال وجود دارد که قفسه‌ها ریزش کرده و آسیب‌هایی را به انبارداران وارد کند. به علاوه اگر قفسه‌ها سالم طراحی شده باشند اما چیدمان کالاها به درستی انجام نشده باشد، با کوچکترین ضربه به پایین سقوط می‌کنند.

بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین خطرات شغل انبارداری، ریزش کالاها از طبقات بالایی قفسه‌هاست.

برای جلوگیری از این مشکل تمام پرسنل انبارهای صنعتی باید از کلاه ایمنی استفاده کنند. به علاوه نحوه چیدمان کالاها باید از طرف مدیران انبار مورد بررسی قرار بگیرد.

آتش‌سوزی در انبار از خطرات شغل انبارداری

با یک بررسی دقیق متوجه می‌شویم که تا چه اندازه در انبارهای کوچک و بزرگ آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد. یکی از مهم‌ترین دلایل آتش‌سوزی انبارها را می‌توان سیم کشی نادرست برق انبار دانست. برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل سیستم برق کشی حتما باید توسط ناظر فنی مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

برای حفظ جان تمام پرسنل انبار سعی کنید حتما داخل انبار خود کپسول آتش نشانی داشته باشید.

 

سیستم قفسه بندی انبار

مشکلات تنفسی

یکی دیگر از خطرات شغل انبارداری، بروز مشکلات تنفسی برای پرسنل این محیط است. تمام بخش‌های انبار باید دارای سیستم تهویه باشند زیرا برخی از مواد شیمیایی یک بوی خاصی از خود تولید کرده که در صورت کار نکردن درست سیستم تهویه می‌تواند منجر به بیماری‌های تنفسی مانند آسم شود.

برخورد با لیفتراک

در انبارهای صنعتی بزرگ کالاهای سنگینی قرار دارند که برای جابجایی آن‌ها باید از لیفتراک استفاده کنید. راننده لیفتراک باید هنگام رانندگی دقت کند زیرا افراد زیادی در مسیر این ماشین‌آلات قرار گرفته و در صورت دقت نکردن هنگام رانندگی آسیب‌های جبران ناپذیری به افراد وارد می‌شود.

آسیب‌های جسمی حین جابجایی کالاها

در برخی موارد برای کاهش هزینه‌ها به جای لیفتراک از نیروهای انسانی برای جابجا کردن کالاها و وسایل استفاده می‌شود. این کار در دراز مدت آسیب‌های جسمی زیادی به افراد وارد می‌کند که از مهم‌ترین این آسیب‌ها می‌توان به کمردرد و زانودرد اشاره کرد.

در این مقاله از جهان بایگان سعی کردیم مهم‌ترین خطرات شغل انبارداری را به شما معرفی کنیم. به نظر شما این حرفه چه خطرات دیگری برای افراد به همراه دارد؟ منتظر نظرات شما هستیم.

قفسه ریلی

قفسه‌بندی انبارهای صنعتی

به این نوشته امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از

0 دیدگاه ثبت شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همراهان گرامی، از تاریخ 14فروردین ماه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

0 روز 0 ساعت 0 دقیقه 0 ثانیه!